احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛

ولایت مداری، یکی از مهم ترین ویژگی های شهید آیت الله رئیسی بود

خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ولایت مداری، یکی از مهم ترین ویژگی های شهید آیت الله رئیسی بود و ایشان تمامی موضوعات خود را با نظر رهبر معظم انقلاب هماهنگ می کرد و در مسیر ایشان قدم بر می داشت.
در سفر اربعینی که توفیق همراهی با شهید رئیسی را داشتم، یک جلد از کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» که حاوی سی یادداشت بنده در احوالات و شرح حال مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش در دهه ی شصت بودند را تقدیمشان کردند و پس از خواندن این کتاب با شوخی به بنده گفتند: خوب آقای نجفی شما کی می خواهید برای بنده خاطرات بنویسید؟!
حسین شریعتمداری خطاب به شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت‌ها:

کسانی که راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند، رد صلاحیت کنید

مدیر مسئول روزنامه کیهان به شورای نگهبان توصیه کرد نامزدهایی را به زعم وی «راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند» برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت کند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در دولت روحانی در پاسخ به این سؤال که آیا قصد شرکت در انتخابات را دارد یا نه، اظهار داشت: هنوز تکلیف بنده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برای خودم روشن نشده است و در واقع حضورم در این عرصه هم احتمال دارد و هم ندارد.
درگذشت رئیس‌جمهور در هر کشوری می‌تواند منجر به برخی مناقشات و چالش‌های داخلی و حتی سقوط دولت او شود. اما شهادت رئیسی مثل حضورش به مردم خدمت کرد و موجب وحدت هرچه بیشتر در داخل و بازدارندگی در خارج شد‌، همان‌گونه که در ابتدای ریاست جمهوری‌اش تلاش کرد با جمع کردن همه سلایق زیر «عبای خدمت برای مردم» وحدت خدشه‌دار شده توسط قبلی‌ها را ترمیم کند و کرد.
مذاکره با شخصیت های اصلاح طلب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری

گزینه های جدی جریان اصلاحات/ بخوانید

رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اراده ملت گفت: با افراد زیادی مثل آقایان عارف، پزشکیان، اسحاق جهانگیری، محسن رهامی، مجید انصاری، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی و برخی چهره های دیگر این جریان سیاسی صحبت هایی صورت گرفته است و نام شان در محافل اصلاح طلبی به گوش می‌رسد.
به گفته آقا «رئیسی عزیز، خستگی نمی‌شناخت» و برای مردم «مغتنم و محترم» و «خدمتگزاری و تلاشش برای کشور، نعمت بزرگ» بود‌، ولی همه بدانند که حتی بدون وجود ایشان و با توجه به شرایط ویژه کشور «هیچ اختلالی در اداره کشور به وجود نمی‌آید». و این یعنی «ثبات نظام»
مطرح ترین چهره ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403

چه کسی رئیس جمهور ایران می شود؟ یکی از این 20 نفر؟

8 تیر ماه سال جاری کشور یکی دیگر از انتخابات حساس خود را پشت سر خواهد گذاشت. رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتظار مردم است. با این حال در تحلیل های این روزها رییس‌جمهور بعدی ایران به احتمال زیاد یکی از همین 20 نفر خواهد بود.