دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ایسنا نوشت: بهادری جهرمی گفت: برخی بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی، از دستورات تمکین نمی‌کنند و در حوزه کلان اقتصاد هم بد عمل می‌کنند و بسیاری از تورم‌های ما نتیجه این عملکرد بد و تخلفات برخی بانک‌ها است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: متاسفانه برای برخی سیاسیون، منافع ملی فقط لقلقه زبانشان است اما چون مرعوب قدرت ظاهری غرب هستند در عمل تامین کننده مصالح ملی و دینی ملت بزرگ ایران نیستند.
دولتمردان امسال عقربه‌های ساعت را برخلاف سالهای قبل جلو نکشیدند و به جای آن می‌خواهند کارمندان را عقب بکشند!» بدین ‌ترتیب کارمندان مجبورند زودتر از ساعت ۵ صبح از منزل بیرون بزنند.
برنامه های اقتصادی ادوار مختلف عمدتا به نتیجه نرسیده اند و فاصله عمیق میان امکانات موجود با آرزو های پیش رو باعث سرخوردگی اقتصادی و شکست های پی در پی شده است. برنامه اقتصادی هفتم توسعه نیز به همین شکل است و چندان نسبتی با واقعیت های اقتصادی جامعه ندارد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور، تعداد متهمان پرونده فرش‌های سعدآباد را ۷ نفر دانست و با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این باره، گفت: یکی از اعضای ارشد دولت و فرزند وی از متهمان این پرونده هستند.
رئیس سازمان ادارای استخدامی درباره تغییر ساعات کاری ادارات گفت: ۴۴ ساعت کار تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت یک بعدازظهر و دستگاه‌هایی که در تهران هستند، به‌صورت دورکاری باشند اما این دورکاری توسط هیئت تطبیق مصوبات مجلس رد شد.
ماجرای تغییر ساعت ‌گرچه مهم است و زندگی و عادات روزمره مردم را دچار مشکل کرده است، ولی مهم‌تر از آن ذهنیت نادرستی است که در پس تصویب اینگونه طرح‌های مخالف علم وجود دارد و این ذهنیت همچنان در حال فعالیت است.
بر اساس آخرین اصلاحیه ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، تغییراتی در مصوبه تعیین ساعات کاری ادارات اعمال شده که بر این اساس ساعات کاری همه دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون از نیمه خرداد ماه تا نیمه شهریور ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ دقیقه خواهد بود.
معاون پارلمانی رییس جمهور با تقدیر از رویکرد انقلابی مجلس یازدهم و همدلی و همراهی با دولت مردمی در پیشبرد امور مردم و رفع مشکلات کشور گفت: انتظار است در مجلس انقلابی تک تک نمایندگان به موازین و اصول انقلابی و ولایی پایبند باشند و در سال پایانی تمرکز بیشتری روی لوایح موجود و موارد با اولویت انجام دهند تا کارهای زمین مانده به سرانجام برسد.
وزیر کشور با بیان اینکه ۱۹ خرداد زمان آغاز استعفا برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: البته وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات که به تازگی در مجلس مصوب شده است، خواهد ماند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه رکورد تولید سالانه یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو شکسته شده است گفت: در صورت واردات خودرو، قطعا تب بازار فروکش می‌کند.