دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با ابراز رضایت از گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات موثر این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت مسکن در راستای پیگیری سیاست‌های دولت در زمینه واگذاری زمین و اعمال سیاست‌های مدیریت عرصه مسکن، خواستار تداوم این اقدامات شد.
سخنگوی دولت گفت: دولت سال گذشته برای حمایت بیمه‌ای از ناباروری و مراقبت‌های دوران بارداری آیین‌نامه‌ای داشت که در جلسه اخیر هیئت وزیران این حمایت‌ها توسعه یافت.
حمایت‌های همه ‌جانبه رهبری از دولت سیزدهم این تصور را در افکار عمومی به وجود آورده که این دولت به توصیه‌های رهبری بدون کم و کاست عمل خواهد کرد و هیچیک از رهنمودهای ایشان را نادیده نخواهد گرفت.
عصرایران با اشاره به گفتگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی نوشت: ابراهیم رییسی وعده ساخت چهار میلیون خانه در چهار سال یا هر سال یک میلیون خانه در هر سال را انکار نکرد و حتی این جمله که در قبل باید ساخته می شد باز از زبان او شنیده شد اما نه با غلظت آنچه در مجلس گفت. نکته جالب اما این بود که دیگر از چهار میلیون نمی گوید و به دو میلیون تقلیل داده است و دو سال پیش رو مد نظر است.
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز سه‌شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
وزیر علوم از تلاش این وزارتخانه برای پیگیری همسان‌سازی حقوق کارکنان دو وزارتخانه علوم و بهداشت خبر داد و گفت: اجرای طرح فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت علوم را نیز با جدیت پیگیری می‌کنم.
رئیس جمهور در دیدار رئیس و جمعی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی حماس گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت نشان داد ادعای صهیونیست‌ها درباره قدرت بازدارندگی‌شان واقعی نیست.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس، گفت: در این جلسه وزیر کشور به نمایندگان قول داد که در اسرع وقت با معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات برخورد جدی کند.
براساس شنیده‌های اعتمادآنلاین نیکبخت در دولت حسن روحانی از این سمت کنار رفت و بار دیگر به عنوان رئیس سازمان سیستان و بلوچستان فعالیت کرد. در اوایل دولت سیدابراهیم رئیسی و با حکم ساداتی‌نژاد به عنوان ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.
عصر ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در صحن مجلس درباره ساخت مسکن نوشت: شما که دولت انقلابی و مردمی هستید و فقط برای اقتصاد ۷ هزار صفحه برنامه و قدرت به صف کردن اقتصاددان ها را -به گفته خودتان- دارید، چرا فرافکنی می کنید و مسکن که نساخته اید هیچ، گذشتگان را مقصر جلوه می دهید؟
به بهانه کارت زرد مجلس به وزیر ورزش نگاهی داریم به همه تغییر و تحولات کابینه رئیسی که بعضا با کارت زرد و قرمز شروع شده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها با دولتهای اسلامی و عربی به نتیجه نخواهد رسید، اظهار داشت: صهیونیستها از این عادی سازی بدنبال ناامیدی جوانان فلسطینی از آزادی سرزمین هایشان هستند.
معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات دولت وزرا، روسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دولت را به همکاری حداکثری با مجلس فراخواند و گفت: دولت و مجلس باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های کشور حداکثر همکاری و هماهنگی را داشته باشند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ورزش و جوانان به سوال نماینده شیراز در خصوص علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی قانع نشدند.
رئیس جمهور گفت: ده‌ها سال است که در کشور برنامه نوشته می‌شود ولی سخن در اجرای برنامه است؛ نسبت به علت عدم اجرای بخشی از قسمت‌های برنامه‌های قبلی آسیب‌شناسی کردیم و با نگاه خوشبینانه حدود ۴۰ درصد از برنامه‌ها اجرا شده است.