دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور؛

فضا را با قانون جدید برای مشارکت مردم در انتخابات محدود کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که روز دوشنبه ۶ شهریورماه برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: هدف از قیام و پیام شهادت امام حسین(ع)، آگاهی و هدایت مردم بود، همچنان که پیامبر اکرم(ص) هم برای آگاهی و هدایت مردم مبعوث شد. حکومت هم چیزی غیر از امانتداری نیست و به تعبیر شهید مدرس، حاکمان خادمان مردم هستند و وظیفه دارند اهداف مردم را محقق کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به دولتمردان توصیه کرده برای حل مشکلات مردم در میدان باشند، گفت: اقتصاد و زندگی مردم را به اراده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی وصل نمی کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح عملکرد دولت سیزهم در عرصه فرهنگ گفت: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم عده‌ای می‌گفتند که این دولت مخالف فرهنگ و هنر است، اما امروز پررونق‌ترین دوره فرهنگی کشور است.
در طول تاریخ تشیع، مراجع تقلید همواره ستونهای استوار مذهب و ارکان مستحکم حوزه‌های فقه جعفری بوده وهستند.
متأسفانه تیم اقتصادی چندان هماهنگی در دولت وجود ندارد و بدتر از آن نوعی تشتت و سردرگمی و نگاه موقت و دفع الوقتی در نظام تصمیم‌گیری دیده می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت پیوستن ایران به سازمان بریکس آن هم در دوران تحریم‌های شدید غرب علیه ایران یک پیروزی بزرگ و نقطه عطف سیاست خارجی ایران است.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نوشت: بیشترین آسیب به دانشگاه در سالهای گذشته از ناحیه جریان هایی وارد آمده است که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند.
رئیس جمهور با بیان اینکه فاز 11 به دست متخصصین ایرانی تکمیل شده است، گفت: کسانی که فاز 11 پارس جنوبی را رقم زدند با شعار ما میتوانیم است و امروز گفتمان کشور تغییر کرده و کشور را به لبخند و اخم دیگران گره نزده ایم و بسیاری از گره ها توسط ملت گشوده خواهد شد.
معاون پارلمان رئیس‌جمهور گفت: بنا بر این نیست که دائم وزارت‌خانه تأسیس کنیم که با سیاست‌های برنامه ششم هم خیلی همراه نیست، لذا دولت نظرش در این باره مثبت نیست و در حد طرح مجلس است و اگر هم مطرح شود بار مالی دارد و اگر به شورای نگهبان برود، بازمی‌گردد.
عبدالناصر همتی نوشت: سخنگوی دولت فراموش کرده است که رئیس شان وعده رساندن تورم به نیم و سپس تک رقمی را داده بود از قله های تورمی در دولت قبل گفت و بدون اشاره ای به قله تورمی ۶۹ درصدی اسفند ۱۴۰۱ و تورم ۱۱۴ درصدی طی دو سال، از افتخار دولت سیزدهم در رساندن تورم به ۴۷٪ یاد کرد! عمر دولت به سراشیبی نیمه دوم رسید. از این همه توجیه خسته نشدید؟!
به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز 11 میدان پارس جنوبی؛

آیت الله رئیسی وارد شهرستان عسلویه شد

رئیس جمهور به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز 11 میدان عظیم گازی پارس جنوبی، دقایقی پیش وارد شهرستان عسلویه شد.
فهم افراد در جوامع بشری، از نهایت صعود به قله‌ها و همچنین میزان همت‌شان متفاوت است. بعضی‌ها در مسیر صعود به قله‌ها، همان ایستگاه اول و دوم صعود -اولین تپه‌ها- را مقصد می‌پندارند؛ یا در اثر خستگی و بی‌حوصلگی متوقف می‌شوند. و حال آن که فتح قله‌ها، غیر از رسیدن به تپه‌ها است. در عین حال، فارغ از این که کدام موقعیت‌ها را تپه (ایستگاه/ منزل) و کدام را قله بدانیم، در این که پیشرفت‌های اقتصادی و قدرتمندی نظامی و نفوذ منطقه‌ای را موفقیت در صعود بدانیم اتفاق نظر وجود دارد. بنابراین، مهم است که عنایت کنیم چه کسانی رنج و زحمت به جان می‌خرند و هزینه می‌دهند تا منابع قدرت ملی و پیشرفت فراهم شود؛ و چه کسانی، در مسیر استهلاک یا واگذاری منابع اقتدار به دشمنان قدم برمی‌دارند.
برای دست‌اندرکاران فن این سوال پیش آمد که به‌ رغم اهمیت جدی حمل‌ونقلی ریلی انبوه‌بر در کلان‌شهرها که شاخص‌های عدالت و مردم‌محوری آن بسیار بالاست و باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و وقت مردم، لزوم تامین تجهیزات متحرک، وجود کارخانجات مربوطه، به نتیجه رسیدن تحقیقات مربوط به ساخت واگن ملی مترو، حضور شرکت مپنا در قراردادهای تامین تجهیزات ثابت و متحرک در خطوط 6 و 7 متروی تهران، چگونه است که دیگر یادی از نیاز تهران و کلان‌شهرها نه از طرف شهرداری تهران و نه شورای شهر ششم تهران و نه وزارت صمت نمی‌شود و گویا کاملا تامین از تجهیزات متحرک برقی و رساندن مترو به ظرفیت اسمی حمل مسافر، به بوته فراموشی سپرده شده است.
تصویری از سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر گروه بریکس در آفریقای جنوبی منتشر شده که او در آن نه تنها رئیس هیئت اعزامی ایران، بلکه پیش‌نماز نمایندگان ایرانی است و این امر با واکنش مثبت بسیاری در فضای مجازی مواجه شده است.
احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به‌ مناسبت اربعین گفت: چه دلیلی دارد که بگوییم فلان خودرو در فلان شرکت کشور صنعتی ساخته شده، مردم ما احیانا دنبال آن خودرو باشند؟ چرا؟ چرا مردم ما به دنبال محصولات تولیدی خودمان نباشند؟ آیا ما این ظرفیت را نداریم؟ حتما داریم. لحظه ای نباید شک کنیم که ما این ظرفیت را داریم.
معاون رئیس جمهور تشریح کرد:

نقشه پیوستن ایران به بریکس در زندگی مردم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت در دو سال گذشته توانسته به موفقیت برسد و نتایج ملموس آن در معیشت مردم نمایش داده می‌شود.
معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت در تشریح طرح ملی شهریاران گفت: در همه استان‌ها ستادی به نام طرح ملی شهریاران به دبیری دستیار مردمی سازی استاندار و کمیته داوری متشکل از صاحب نظران این حوزه تشکیل می‌شود.

شاطرزاده سفیر اسبق ایران در برزیل عنوان کرد:

رویکرد اشتباه دولت قبل مانع عضویت ایران در بریکس بود

سفیر پیشین ایران در برزیل با بیان اینکه متاسفانه موضوع عضویت ایران در بریکس در دولت یازدهم و دوازدهم رها شد، تصریح کرد: اگر این رویکرد وجود نداشت ما خیلی زودتر از این‌ها و حداقل ۱۰ سال پیش عضو بریکس می‌شدیم.