دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. طی یک ماه گذشته نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شد تا پروازهای خارجی را محدود کنند، اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: فرار دولت حسن روحانی را در صدر دولت‌ها دانست و بیان کرد: گریز دولت یازدهم و دوازدهم در ردیف یکی دو دولتی بوده که بیشترین گریز از اسناد بالادستی را داشته است.
با حضور مجازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد؛

برگزاری همایش ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر در یزد

همایش ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و کارفرمایان برگزیده حوزه مسئولیت پذیر اجتماعی با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.
رئیس جمهور گفت: FATF هیچ ربطی به برجام و تحریم ندارد. تحریم باشد و نباشد، این لوایح لازم است. تحریم نباشیم، لازم‌تر است. برجام باشد یا نباشد، این لوایح لازم است. این لوایح ربطی به برجام ندارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: این به آب و آتش زدن‌های مجلس برای اصلاح بودجه که احتمالا خالی از خطا و اشتباه هم نباشد، بازتاب بی‌عملی‌ها و کوتاهی‌های دولت است.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رئیس جمهوری آینده در راستای توزیع عادلانه ثروت گام بردارد

علی ابراهیمی، گفت: کاندیدای ریاست جمهوری با توجه به اختلاف طبقاتی، شکاف و سیاستهای اقتصادی که در کشور حاکم است، در راستای عادلانه ثروت در پهنه سرزمینی ایران برنامه ریزی هدفمندی را داشته باشد.
مجلس، وزارتخانه‌های نیرو و نفت را در حالی مکلف به ارائه گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی کردند که بایستی واحدهای مسکونی از محل دریافت عوارض گاز و برق بیمه شوند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برخی تصمیمات جلسات شورای عالی امنیت ملی و تاکید بر اجرای قانون اقدام راهبردی بیان کرد که سازمان خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و مصوبه مجلس در حال اجرا است.
رئیس امور توافق های بین المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری معتقد است: متاسفانه در دوسال اخیر رسانه ها به غلط اینطور وانمود کردند که مجلس و متعاقبا مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تصمیم گیری در خصوص موضوع پذیرش ساز وکارهای FATF توسط جمهوری اسلامی ایران هستند .
رییس جمهوری در پنجاه و سومین هفته پویش ملی تدبیر و امید:

اگر شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌های کشور تعطیل می‌شود

رییس جمهوری با بیان اینکه نفت یک صنعت مهم و عظیم است گفت: همین امروز اگر خدای نکرده شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود و از حمل و نقل گرفته تا سایر صنایع کل برق کشور و سیاری از فعالیت‌ها و خدمات متکی به نفت و گاز و میعانات است.
با حضور رئیس جمهور صورت می گیرد؛

آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت

چند طرح بزرگ وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.