دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی واکسن زده اند؟ گفت: بله وی واکسن زده است.
گمانه زنی ها از یک کابینه رییسی؛

وزیر کار دولت سیزدهم چه کسی خواهد شد؟

بخش بزرگی از جامعه در انتظار این هستند که چه کسی وزیر یکی از وزارت خانه‌های مهم یعنی وزارت کار می‌شود و گزینه مناسب از نظر مردم برای این منصب کسی است که مرد میدان باشد.
آذری جهرمی در حاشیه جلسه دولت؛

ایراداتمان را روی چشم می گذاریم اما...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران دولت دوازدهم گفت: ایراداتی که به زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات گرفته می شود را روی چشم می گذاریم اما نمی توان نسبت به تحولات مهمی که در این زمینه رخ داده است چشم خود را ببندیم.
دولت روحانی در 4 ساله دوم از یک سو با یک جنگ اقتصادی سهمگین تحمیلی مواجه بود و از سوی دیگر باید با بحران کرونا و فشارهای داخلی مخالفان دست و پنجه نرم می کرد.
در حاشیه برگزاری آخرین نشست رسمی هیات وزیران دولت دوازدهم، حسن روحانی و اعضای کابینه عکس یادگاری در حیات ساختمان پاستور گرفتند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران ۱۲ مردادماه با حضور مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سِمت ریاست جمهوری منصوب خواهد شد.
ظریف در حاشیه جلسه دولت:

ندامت ظریفانه!

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت با بیان اینکه تلاش ما در حوزه دیپلماسی به سر انجام نرسید گفت : بسیاری از خواسته های ما توسط عوامل بیرونی محقق نشد وبا توصیه های مکرررهبری مبنی بر عدم اعتماد باز ما به همسایه، دوست ، متحد و غرب اعتماد کردیم.
واعظی در حاشیه جلسه دولت:

مردم قضاوت کنند!

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط کشور در جنگ اقتصادی است گفت: اگر این وضع ادامه پیدا کرد مردم باید عملکرد دولت فعلی را با عملکرد دولت بعدی مقایسه کنند و ببینند در شرایط تحریم این دولت بهتر کشور را اداره کرده یا دولت بعدی.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به آقای ‎رئیسی پیشنهاد می‌کنم زیر بار ‎سهم خواهی‌ها با سوء استفاده از نام مجلس و هر نهاد دیگر نرود پس از طی این مرحله ضعف‌های آن وزیر یا مدیر به نام شما تمام خواهد شد.
واکاوی هجمه ها به طرح ساماندهی فضای مجازی؛

صیانت قبل از خیانت

در جریان برگزاری جلسه علنی روز (چهارشنبه ۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی، طرحی با مضمون "صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی" مبتنی بر اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار نمایندگان ملت قرار گرفت.
روحانی در آخرین جلسه هیئت دولت:

اعترافات آخر!

رئیس‌جمهور در آخرین جلسه هیات وزیران ضمن اشاره برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت دوازدهم ، گفت: مردم در دولت دوازدهم سختی های بسیاری دیده اند.
وی همچنین گفت: تشکیل دولت فراجناحی که توسط  رییس  دولت آینده مطرح شده است؛ می‌تواند به افزایش مشارکت اجتماعی بیانجامد که البته در این صورت آقای رئیسی موجبات ناراحتی بخشی از اصولگرایان و محافظه کاران همراه خود را فراهم خواهد کرد؛ اما وی به رئیس‌جمهوری ملی تبدیل خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تاکید بر اینکه افرادی که برای صدارت به مجلس معرفی می شوند باید کارآمد باشند گفت : مجلس هرگز به وزیری که دارای برنامه غیرکارآمد باشد رای اعتماد نخواهد داد بر این اساس برنامه ارائه شده باید قابل پایش،دست یابی و تحقق باشد.
معاون اول رییس جمهوری، آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی- فرهنگی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش را ابلاغ کرد.

بیشترین حجم اطلاعات درباره دوران حکومت چهار‌سال‌و هفت‌ماهه امام علی (ع) که در اختیار مردم و حتی بسیاری از نخبگان قرار گرفته‌ است، اطلاعات مربوط به سه جنگ مهم آن ایام و تبعات سیاسی و اجتماعی آنها است.
دعوت رئیسی از منتقدان در آستانه تشکیل دولت، نوید پویایی در سیاست داخلی را می‌داد اما ‌در شیوه برخوردهای اخیر با اعتراضات خوزستان و دیگر اعتراضات، این ماجرا سمت و سوی‌ دیگری پیدا کرد. در این بین مجلس یازدهم هم با تصویب طرح محدودسازی اینترنت از فصل دیگری خبر داد تا به مردم بفهماند مهم رأی کثیر آنان نیست، با رأی حداقلی مردم نیز می‌توان برای بسیاری تصمیم گرفت.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی و ظریف درجهانی سازی اصرار دارندودر همان فضا زندگی می‌کنند. گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با لجبازی، یکدندگی، کج فهمی و چسبیدن به مدل قدیمی «جهانی سازی» که مربوط به حدود چهل سال پیش است کشور را معطل کرده‌اند. اما در جمهوری اسلامی،
هفته گذشته در خبرها خــواندم که در دیـدار با نمایندگان محترم مجلس فرموده بودید: «رسیدگی به مسائل معیشتی اولویت اول ماست.»!
واعظی در واکنش به طرح ساماندهی فضای مجازی:

مقابله با فناوری محکوم به شکست است

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش برای مقابله با فناوری از طریق مسدود کردن محکوم به شکست است و گفت: همه باید بدانیم که اگر نیت‌مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد.