دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد عده‌ای از نمایندگان از استقبال از وزرای پیشنهادی بعد از پایان صحبت‌هایشان خلاف شأن نمایندگی است.
وزیر پیشنهادی صمت در تشریح برنامه های خود در صحن علنی مطرح کرد؛

تحریم های داخلی را برمی دارم/ تحریم های خارجی را خنثی می کنم

وزیر پیشنهادی وزارت صمت با تاکید بر موضوع مالیات مطرح کرد: مالیات دغدغه همه ماست، به واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری قول می دهم که تحریم های داخلی را بردارم و تحریم های خارجی را خنثی کنم.
رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با صدراعظم اتریش گفت: کاهش مبادلات تجاری دو کشور مبنا و توجیه منطقی ندارد. باید حافظ منافع دو کشور باشیم و اجازه ندهیم بدخواهان با ترفندهای مختلف بر این روابط تاثیر بگذارند.
وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری گفت: سازمان تعزیرات نیاز به قانون اصلاحی دارد و باید قانون اصلاحی برایش بیاوریم اما تا آن زمان باید این موضوع را دنبال کینم تا کار مردم معطل نماند.
وزیر پیشنهادی کار در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس بیان کرد؛

حفظ احترام بیوت مراجع بر همه ما واجب است

حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: اظهاراتی که در نطقم داشتم در خصوص برخورد با رانت و فساد زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، مبارزه با کسانی است که با هدف سوء استفاده خود را منصوب به بیوت علما می‌کنند.
بسیار باعث تاسف است که در عصر و نسل علم و تخصص باوری، باید از ضرورت پیروی از کارشناسی در اداره کشور سخن گفت. قطعاً استحضار دارید که تاریخ کار کارشناسی به معنای رجوع به صاحبان علم و مهارت در انجام امور به اندازه تاریخ حیات بشر قدمت و تاریخ دارد.
بنا ندارم که پیش از شروع اعلام کار دولــت و ارزیابی توفیق یا عدم توفیق آن در مورد آن سخنی بگویم، امـا روز شنبه رئیسی در جلسه معرفی اعضای کابینه پیشنهادی خود به مجلس، نکاتی را بیان کردند که به سبب حیاتی بودن موضوعات آن و شرایط خطیر کشور لازم دیدم در خصوص آن نکاتی مهم را بیان کنم.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

از قول من دروغ می گویند! +فیلم

حجت‌الله عبدالملکی در صحن مجلس اعلام کرد: نکات و نقل قول‌هایی به من نسبت داده شده که صحت ندارد.
دولت سیزدهم چند روزی است کار خود را شروع کرده و در پیچ مهم انتخاب اعضای کابینه و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت قرار دارد. روزهایی که اتفاقا تصمیمات رئیس‌جمهوری و افراد نزدیک به او از اهمیت اساسی برخوردار است و جهت‌گیری آینده و اولویت‌های تعیین شده از سوی دولت را به مردم، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و... نشان می‌دهد.
عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه خود ۲ موضوع را درباره اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر لزوم خروج بانک مرکزی از حالت توصیه به بانک‌ها و اتخاذ سیاست نظارت جدی همراه با اقدام و عمل بیان کرد. او
سعید برزگری گفت: وزیر پیشنهادی کار بسیار با انگیزه بوده و با روحیه ای جوان برنامه های خوبی در رفع معضل بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و برنامه هایی راهبردی عملیاتی در حوزه تعاون دارد.
رئیس‌جمهوری در شروع به کار دولتش باید به این مسأله توجه خاصی داشته باشد که برای اداره مطلوب امور مختلف ‌لازم است افــراد کاردانی برای تصدی مسئــولیت انتخاب شوند تا از این طریق تصمیم‌های کارشناسانه اتخــاذ شود.
رئیس‌جمهور شناسایی و برطرف کردن موانع موجود در رفع تعهدات ارزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: انجام اقدامات قضائی برای رفع تعهدات ارزی باید آخرین راهکار باشد و تا جایی که امکان دارد از سازوکار غیرقهری استفاده کرد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات در تشریح برنامه‌های خود در صحن علنی بیان کرد؛

وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور کند

وزیر پیشنهادی اطلاعات ضمن تاکید براینکه وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است گفت،پس باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد.