دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

باید هرچه زودتر دولت جدید مستقر شود/ مجلس نباید آدم دولت باشد

شرایط فعلی کشور به دلیل تحریم‌ها و اتفاقاتی که در همسایگی ما به خصوص در افغانستان رخ می‌دهد، شرایط خاصی است. در نتیجه این شرایط ایجاب می‌کند که هرچه زودتر دولت جدید مستقر شود و مسئولیت کار را بر عهده گیرد تا بتواند برای اتفاقات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تدبیری جدی‌تر بیندیشد.
با دستور مخبر صورت گرفت؛

عزل و نصب ممنوع!!

معاون اول رئیس‌جمهور هرگونه جابجایی و عزل و نصب مدیران در دستگاه‌های اجرایی از سوی وزرای دولت روحانی را تا زمان استقرار دولت سیزدهم ممنوع کرد.
نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های وی را مورد ارزیابی قرار دادند. وی سبک مدیریت خود در وزارت صمت را در دو افق کوتاه‌مدت و میان‌‌‌مدت اعلام کرد و وعده‌‌‌های بسیاری نیز به نمایندگان مجلس برای رفع معضلات کشور در حوزه تولید و تجارت داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص ماراتن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: دفاع نهایی رئیس‌جمهور و همچنین اظهارات وزرای پیشنهادی در صحن علنی در رأی اعتماد به آنها تاثیرگذار است.
یک استاد دانشگاه در تشریح بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد:

نگاه اصلاحی، نظارتی و شفافیت در برنامه وزیر اقتصاد قابل تحسین است

محسن سیفی در تشریح بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: در این برنامه به خوبی به نظارت های ناکارآمد و مشکلات قوانین ناظر و کاربردی در تقنین و اجرا اشاره شده و راهبردها و سیاست های مناسبی در حوزه شفافیت و نظارت ارائه گردیده که قابل تحسین است.
محمدرضا صباغیان بافقی گفت: در برنامه های وزیر پیشنهادی کشور راههایی برای مقابله با کشت، ورود و صدور اعتیاد دیده نشده است. شما برای حمایت از خانواده های معتاد چه برنامه ای دارید؟ برای جلوگیری از قاچاق ترانزیتی مواد مخدر چه برنامه ای دارید؟
حاجی‌دلیگانی در گفت‌و‌گو با پرسون:

نمره کابینه پیشنهادی رئیسی 16 تا 17 است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل این که امکان جایگزینی برای مسئولیت نمایندگی وجود ندارد؛ ترک مجلس برای حضور در دولت کار پسندیده‌ای نیست. زیرا تا پایان این دوره مجلس نماینده‌ای برای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه آنها وجود ندارد.
برای اجرای وزارتخانه‌های اقتصاد و نیرو؛

ابلاغ یک قانون مصوب مجلس توسط رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور «قانون واگذاری مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب» را برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و نیرو ابلاغ کرد.
وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در جمهوری اسلامی هر مدیر و مسئولی در هر رده و سطحی چنانچه در راستای اهداف شهدا و امام شهدا حرکت نکند یقینا عاقبت به خیر نخواهد شد.
تا چند وقت پیش دولت روحانی خانه سالمندان و کابینه پیرمرد‌ها خوانده می‌شد و حالا امروز میانگین سنی کابینه دولت جدید ۵۲ سال بوده و وزیر آموزش وپرورش پیشنهادی نیز جوان است. هرچند غیبت بانوان در کابینه پاکدستان خود نقیصه‌ای آشکار و هم چنین غیبت برادران اهل سنت خلایی بزرگتر است که امیدواریم بعد از عبور از این روزگار بی‌دولتی این دو کاستی نیز به وضع مناسبی جبران گردد.
اسماعیلی در نشست هم‌اندیشی شورای اطلاع‌رسانی دولت:

افزایش قیمت‌ها بر اثر عوامل روانی است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر گفت: کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها صرفا ناشی از عوامل روانی است.
آقای رییس‌جمهور در اولین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم یکی از اهداف اصلی خود را بازگشت اعتماد عمومی مردم دانسته است. بدون شک اعتماد عمومی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مشروعیت هر دولت است که وقتی در کنار قدرت قرار گیرد، قدرت را تبدیل به اقتدار می‌کند.
وضعیت سیاست‌ورزی در ایران تاسف‌بار شده است. هنگامی که رقابت سیاسی در چارچوب نهادهای حزبی تعریف شده نباشد، رقابت سیاسی تبدیل به نوعی ایرادگیری و نق زدن‌های بی‌فایده و زیان‌بار شده و همه ‌چیز سیاه و سفید دیده می‌شود و بیش از اینکه معطوف به حل مساله باشد متوجه رد و تخطئه رقیب و ناظر به مچ‌گیری از یکدیگر می‌شود.
از مجلس شورای اسلامی خبرها حاکی از این است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفانی دارد و دو مؤلفه جوانی وزیر پیشنهادی و نداشتن سوابق اجرایی در وزارتخانه آموزش و پرورش دو ملاک مخالفت با وی است.