دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

تداوم گفتمان رئیس جمهور شهید در تلاش مجاهدانه و پیگیرانه برای خدمتگزاری به مردم» و «مواضع مقتدرانه و عزتمندانه در برابر دشمنان و تعامل و مدارا با گروه‌ها و دیدگاه‌های مختلف جامعه» در جلسه سران قوا مورد تأکید قرار گرفت.
دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، پرداخت یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را آغاز کرد که در مقایسه با آخرین پرداختی‌های یارانه نقدی و معیشتی در ابتدای دولت او، حدود چهار برابر افزایش داشت.

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت‌ عمان بعد از ظهر امروز سه شنبه طی تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی سلطان، دولت و ملت عمان به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای همه شهدای این حادثه ناگوار رحمت و غفران الهی و برای دولت و ملت ایران آرزوی سربلندی نمود.

محمد جواد ظریف با بیان اینکه آقای امیر عبدالهیان مرد پرکار و پرتلاشی بودند و زمان زیادی را به کار و پیگیری امور اختصاص می‌دادند گفت: مشخصه بارز آقای امیرعبدالهیان اخلاص و مردم‌داری ایشان بود.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ظهر امروز سه شنبه در تماس تلفنی با علی باقری مراتب تاثر عمیق و تسلیت دولت و مردم جمهوری آذربایجان و وزارت امور خارجه این کشور را به مناسبت شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان ایشان ابراز و با خانواده این شهدای گرانقدر، دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران اظهار همدردی کرد.

طحان نظیف گفت: همه مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری برعهده معاون اول است، اما در اصول قانون اساسی برخی از محدودیت‌ها قرار داده شده همچون اینکه در این مدت ۵۰ روز امکان استیضاح وزرا توسط مجلس وجود ندارد و نمی‌توان اقدام به بازنگری قانون اساسی و برگزاری همه‌پرسی کرد.
استاندار قزوین گفت: آیت الله رئیسی یک تراز در فضای مدیریتی کشور ایجاد کرد، نسل جدید از شهیدان رجایی و بهشتی زیاد شنیده بودند ولی آنها را ندیده بودند و اخلاص و تعهد آیت الله رئیسی باعث شد نسل جدید الگویی مانند شهیدان رجایی و بهشتی را درک کنند.