دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در مورد پیگیری مشکلات داروسازان گفت: رئیس جمهور تاکید کرد که این موضوع باید توسط سازمان غذا و دارو با استخراج آمار و اطلاعات بررسی شود تا مشکلی برای مردم در تهیه دارو پیش نیاید.

برای رفع موانع تأمین و ذخیره کالاهای اساسی صورت گرفت؛

ضرب العجل رئیسی به دو وزیر

رئیس جمهور در راستای تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی وزرای صمت و جهاد کشاورزی را مکلف کرد تا موانع پیش‌روی را شناسایی و رفع کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها بر لزوم نظارت وزارت راه و مسکن بر بازار تاکید و تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اخلاص، تواضع، ساده زیستی، پایبندی و پایداری بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و اخلاق مداری در عرصه رسانه و خبر از جمله ویژگی های مرحوم حجت الاسلام سیدمحمود دعایی بود.
رئیس‌جمهور ‌با بیان اینکه مردم آذربایجان‌ هیچ‌جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند، گفت: دولت مردمی به‌دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال کند.
دولت، قبل از شروع شعارهایی داشت. شخص رئیس‌جمهور و سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پنج نفرند و الان در دولت هستند، همگی دست اندرکاران کشور بوده و ناآگاه نبودند.
رئیس جمهور در اجرای ماده (۲) قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای «هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور» را منصوب کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از سال ۹۷، ده‌ها میلیارد دلار به ارز ترجیحی تخصیص داده شد، اما نه تنها سبد غذایی مردم به شکل مطلوب تامین نشد بلکه به آن آسیب جدی رسید و سرانه مصرف‌غذایی آحاد جامعه کاهش پیدا کرد.