دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جناب آقای رئیسی وقت آنست که در عمل ثابت کنید صادق‌الوعد هستید و به آنچه در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته‌اید عمل می‌کنید. یک مورد از وعده‌هایتان همین جملاتی است که درباره هزینه‌های زندگی بازنشستگان گفته‌اید.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی، مصوبه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات ۱۳ قلم کالای اساسی وارداتی و دو قلم کالای تولید داخل به ۱درصد را ابلاغ کرد.
رئیس دفتر روحانی اعلام کرد: امروز ارز به ۳۲ هزار تومان رسیده است. ما ارز را ۲۴ هزار تومان به این دولت تحویل دادیم. هر چقدر بگوییم که نمی‌خواهیم وضعیت کشور را به تحریم گره بزنیم، وقتی قیمت ارز بالا برود، خود به خود گره خواهد خورد.
رئیس جمهور با بیان اینکه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند، گفت: اما یک قدم از موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد این شورا چندین بار علیه مردم مظلوم فلسطین قطعنامه صادر کرده است اما موثر واقع نشد و ابتکار عمل در دست فلسطینیان است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: براساس توافق با طرف عراقی، تزریق حداقل ۲ دز واکسن و آزمایش منفی کرونا برای زیران اربعین حسینی(ع) لازم است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهوری تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند اما خود را مستحق می‌دانستند، به صورت علی‌الحساب به حساب آنها یارانه نقدی واریز و مسدود شده است، گفت: اگر افرادی هستند که اعتراض کردند اما پول علی‌الحساب به حساب‌های آن‌ها واریز نشده است، مجدداً مراجعه کنند.
در پی حادثه قطار مشهد-یزد

پیام رئیسی در پی حادثه قطار در طبس

رئیس جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.