دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سعید جغتایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، رئیس جمهور به ۲۶ استان کشور سفر استانی کرده است که افزون بر ۱۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی برای اجرای مصوبات این سفرها، تعهد شده است.
براساس شنیده‌ها استیضاح رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در اواسط اردیبهشت ماه امسال با امضاء تعدادی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است.
آیا سفره‌های مردم، وضعیت فعالان تولیدی و تجاری، صاحبان کسب و کار و...به نسبت یک‌سال قبل بهتر شده (یا حداقل نشانه‌های بهبود مشاهده شده) یا اینکه مردم و فعالان اقتصادی وضعیت دشوارتری را تجربه می‌کنند؟

رئیس جمهوری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

برنامه ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم

رئیس جمهور در ششمین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گفت: ارتباط با مردم برکات زیادی دارد و مسئولان را در جریان امور و مشکلات اقشار جامعه قرار می‌دهد و تاکید جدی برای ارتباط دولتمردان با مردم دارم.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر لزوم تبیین برنامه‌های مسئولان برای کنترل تورم‌ گفت: دلایل مشکلات اقتصادی را به مردم بگویید و برنامه ها واقداماتی که برای رفع مشکلات اقتصادی در دستورکار است؛ را تبیین کنید.
رئیس جمهور با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا، گفت: اینکه میزان ابتلا به کرونا کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.
رئیس جمهور بیان کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعاً نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غافل باشم و شبانه روز دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند.
سخنگوی دولت گفت: درباره نحوه پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیر ساخت کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش بینی کرده است و دولت تلاش می‌کند تا زیر ساخت آن را فراهم شود و تا زمانی که زیر ساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت.