دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در لایحه بودجه سال آینده درآمدها و هزینه‌های دولت در بخش‌های مختلف مشخص شده است که نهایتا بیش از ۴۷۶ هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی آن منفی است.
هاشمی طبا نوشت: از نشانه‌های اقتدار دولت یعنی اقتدار واقعی دولت و حکمرانی امید مردم به آینده است؛ یعنی مردم با خیال راحت آینده را در سایه برنامه‌های دولت امیدوارانه نگاه می‌کنند و چنین می‌شود که اقتدار با اطاعت دلخواه مردم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.
دولت در ایران بخصوص در چند دهه اخیر، به جز موارد معدودی،‌ با وجود این که همواره خود را مخالف و دشمن رانت و رانت‌خواری معرفی کرده اما در عمل با اتخاذ سیاست‌هایش یکی از عوامل مهم توزیع رانت بوده است. از رانت انرژی ارزان گرفته تا رانت توزیع مسکن ارزان رانت تخصیص وام، رانت سهمیه قبولی در کنکور، رانت فرعه‌کشی خودرو و رانت صدور مجوز، رانت بیمه رایگان، رانت کاهش خدمت سربازی، رانت معافیت مالیاتی و… این فهرست بسی طولانی است.
سیدابراهیم رئیسی گفت:  پنج دی ماه هم لایحه بودجه تقدیم مجلس شد. دوبخشی‌ شدن بودجه منجر به این شد که بخش تبصره و احکام قبلاً ارسال شود و با دومرحله‌ای شدن تصویب و تدوین بودجه طبیعتاً بخش مربوط به جداول را امروز به مجلس تقدیم می‌کنیم.

کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند.
وزیر کشور در واکنش به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو گفت: بی‌تردید این اهانت‌ها همان‌گونه که نتوانست ابوجهل‌ها و دشمنان پیامبر اسلام(ص) را به موفقیت برساند،نمی‌تواند وقفه‌ای در مسیر حقانیت و رو به جلوی ایران تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی ایجاد کند.
بعد از بی توجهی دولت رئیسی به توصیه مراجع تقلید مطرح شد

حضور برخی «بی عرضه ها» در مسئولیت های کلیدی

نمایندگان مجلس با تاکید بر نظر مراجع تقلید معتقدند حضور افراد بی عرضه در مسئولیت های کلیدی منجر به تصمیمات اشتباه در سیاست های اقتصادی شده است.
بررسی تعاملات دولت و مجلس؛

از طلاق عاطفی تا تقابل بودجه‏‏‌ای

اصولگرایان به‌خصوص نمایندگان مجلس تلاش بسیار کردند که در سال 1400 و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری یک رئیس‏‌جمهور هم‌طیف و انقلابی روی کار آید تا بتوانند در یک هم‏‏‌راستایی و همراهی با دولت منتخب کارها را به پیش ببرند.
وقتی که صحبت از یک کشور یا جامعه می شود بیشتر منظور مردم آن کشور هستند و به عنوان یک مفهوم انکارناپذیر نمی توان مردم و مطالباتشــان را در نظر نگرفت. این حق طبیعی مردم است که به برخی روندها و عملکردها انتقاد یا اعتراض داشته باشند چرا که این مردم هستند که صاحبان اصلی کشورند.
پس از ۱۶ روز از تحویل لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس و حواشی و مقاومت بهارستانی‌ها برای اعلام وصول آن، امروز این لایحه توسط رییس جمهور به مجلس تقدیم می‌شود و دولت درخواست تمدید برنامه ششم توسعه را هم خواهد داد.