دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور از تلاش‌های ۲۱ دستگاه دخیل در تدوین سند جامع ۱۰ ساله «امنیت غذا و تغذیه» قدردانی کرد و گفت: سند امنیت غذایی نقشه راهی برای همگرایی، هماهنگی و همکاری نزدیک دستگاه‌ها در راستای تسهیل بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و محیط زیست پاک و فرآورده‌های ایمن و استاندارد بهداشتی است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت پس از توییت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که از «اقدام خلاف ضابطه سخنگوی صمت» و تذکر به او خبر داده بود، در توییتی به صورت تلویحی کناره گیری خود از این وزارتخانه و بازگشتش به صداوسیما را اعلام کرد. او در این توییت خود را «خبرنگار صداوسیما» معرفی کرده است.
رئیس جمهور در ضیافت افطار با سفرا و کارداران کشورهای اسلامی اعلام کرد

سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، یمن و سوریه جلوگیری از تجزیه این کشورهاست

رئیس‌جمهور، ایجاد تفرقه، گروهک‌های تروریستی و تکفیری و اشغالگری و اهانت به مقدسات مسلمانان را از جمله راهبردهای دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی برشمرد و کشورهای اسلامی را به وحدت برای مقابله با این توطئه‌ها فراخواند.
رئیس جمهور در گفت‌وگو با سلطان عمان گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین موثر خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه آنان مایه رسوایی ایادی پیدا و پنهان این رویداد و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی گردید.
وزیر کشور در احکامی جداگانه، «مدیرکل دفتر امور مرزی و مرزنشینان»، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت و رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور را منصوب کرد.

وزیر کشور با رد برخی دیدگاه ها در ارتباط با سلامت انتخابات گذشته گفت: بر اساس اطلاعات دقیق می‌گویم سلامت انتخابات برگزار شده در ۴۴ سال گذشته، چه در دوره اصولگراها و چه اصلاح طلب ها مشکلی نداشته و اصل اساسی ما نیز این است که انتخابات پیش رو نیز با سلامت برگزار شود.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد: وزیر کشور در گزارشی به کمیسیون شوراهای مجلس درباره جزئیاتی از طرح عفاف و حجاب توسط فراجا اعلام کرده که طبق این طرح واحدهای صنفی که در آن‌ها عفاف و حجاب رعایت نشود، پلمب می‌شوند.
رئیس جمهور در مراسم روز ارتش با بیان اینکه ارتش به مردم عشق می وارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد، گفت: ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است.
روند عملکردی دولت و مجلس نشان داده که این قوا عملا نمی توانند در حوزه تحقق یافتن شعار سال یعنی مهار تورم کار چندانی از پیش ببرند.