مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در حالی بازار اجاره مسکن به فصل جابجایی‌ها نزدیک شده که دولت با برنامه‌های حمایتی و مجلسی‌ها هم با طرحی که هوش مصنوعی یکی از ستون‌های آن است به دنبال حمایت از اجاره‌نشین‌ها هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای نماینده تبریز مبنی بر اینکه برخی نمایندگان مجلس در ازای رای منفی به استیضاح وزیر صمت در سال گذشته، خودرو دریافت کرده‌اند، گفت: رئیس مجلس از آقای بیگی بخواهد مستندات ادعای رشوه را پیش از استیضاح وزیر صمت ارائه دهد یا عذرخواهی کند.
رئیس هیئت تفحص از شستا تاکید کرد: تلاش برای ایجاد حاشیه در مسیر این تفحص که از سوی برخی حلقه‌های فساد شناسایی شده با ارایه آدرس غلط آغاز شده، ذره‌ای این هیئت را در جهاد واقعی برای مبارزه با فساد و ارائه گزارش به مردم، مراجع قضایی به عقب نخواهد راند.
عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

از مجلس اعاده حیثیت خواهیم کرد

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هیات نظارت ادعای اهدای خودرو به نمایندگان در ازای عدم استیضاح وزیر صمت را در راستای اعاده حیثیت بررسی خواهد کرد.
احمد علیرضابیگی با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو به برخی نمایندگان گفت: بدیهی‌ ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین 70 تا 75 دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس و نمایندگان تقسیم شده است.
معادله چند مجهولی قیمت گذاری دارو که بازار را متشنج کرده است:

افشاگری محسنی بندپی از بازیگری مافیای دارو در قالب دولتی و غیر دولتی در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری دولت در حوزه بهداشت و درمان، گفت:قیمت گذاری دارو باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و از همه روزنه‌هایی که منجر به ایجاد خلاء شده باید استفاده کنیم، اگر تمام دست‌های دولتی یا غیر دولتی که بازار عرضه و تقاضا متشنج کرده‌اند قطع شود، بی تردید شاهد احتکار و کمبود دارو در بازار نخواهیم بود.
جریان اصولگرا به اندازه‌ای درگیر تشتت است که شاید از سال 1401 به بعد دیگر نتوان نام «جریان» بر آن گذاشت و باید با عنوان «محفل» از آن یاد کرد، چراکه اختلاف‌ها به اندازه‌ای پررنگ و تعدد سلیقه‌ها و گعده‌ها به اندازه‌ای زیاد شده است که عنوان جریان به سختی با وضعیت فعلی آنها تطابق دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی گفت: این استان در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم تر بهره مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان های پیشران محسوب می شود.
یاسر جبرائیلی در توئیتی نوشت: ‏اگر این اتهام ثابت شود، حتما علیه فاطمی امین موضع خواهم گرفت و هم او و هم نمایندگان دریافت کننده خودرو یک روز نباید در مسند مسئولیت بمانند. اما اگر این اتهام رد شود، علیرضا بیگی باید محاکمه شود.
شهریار حیدری گفت: چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الآن هم 95 درصد آنها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلا رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کرده‌اند .
نماینده تبریز مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع‌ استیضاح را مشخص کند.
نماینده مجلس عنوان کرد: آقای فاطمی امین ضعیف ترین وزیر صنعت، معدن و تجارت و حتی پیش از تشکیل این وزارت خانه ضعیف‌ترین وزیر صنایع و معادن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
نماینده ارومیه در مجلس گفت: اکثریت متقاضیان استیضاح آقای فاطمی امین همچنان بر لزوم برگزاری این استیضاح تاکید دارند و انتشار برخی خبرها مبنی بر انصراف استیضاح‌کنندگان احتمالاً فضاسازی رسانه‌ای است.
نمایندگان مجلس طرحی با عنوان ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دستورکار دارند که به موجب آن ادامه تحصیل کارکنان دستگاههای اجرایی در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها ممنوع می‌شود.