مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی درحالی در چند روز گذشته ادامه داشته است که انتظار می‌رود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برخورد مناسب و درخوری با این نماینده انجام دهد تا به او یادآوری شود که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و نباید علیه مردم خود شمشیر به‌دست بگیرد‌!
دریغ از اندکی تحلیل و توصیف مساله حجاب و پوشش زنان که پیوست هر قانونگذاری باید باشد. آنان به درستی متوجه شده‌اند که ماده قانونی حجاب شرعی که فعلا وجود دارد، ناکارآمد است و قابل اجرا نیست، از این نظر یک گام به جلو برداشته‌اند، ولی با ده گام به پس متوجه نشده‌اند که اگر با مجازات می‌شد مشکل پوشش را حل کرد که همین قانون موجود مجازات لازم را داشت و بازدارنده بود.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براساس یکی از مصوبات این کمیسیون، وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود.
علی نجفی‌توانا، حقوق‌دان، درباره چالش‌های قانونی لایحه حجاب گفت: لایحه‌ی حجاب وعفاف، پس از اینکه توسط کمیسیون قضایی تایید شد با عبور از مراحل قانونی به صحن مجلس رفته است. مشخص نیست این لایحه تماما تصویب بشود یا تغییراتی داشته باشد.
پس از تصویب مجلس، لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» به ۲۴ دستگاه اجرایی از جمله آموزش و پرورش تکلیف شده است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش زبان‌های دیگر مانند چینی و روسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون انتخابات دیر و به صورت حداقلی انجام شد؛ انتظار ما این بود که قانون جامعی درباره انتخابات به تصویب برسد. قانون موجود بخشی از اشکالات را برطرف می‌کند.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تلاش های زیادی که برای آزادسازی این دارایی ها از سوی ایران، گفت: مقامات دولت کره جنوبی تا کنون هیچ اقدام مثبتی در جهت آزادسازی این دارایی ها صورت نداده و با کارشکنی ها منابع ارزی ایران را مسدود کرده اند.
با توجه به کاهش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در دهه گذشته، خروج سرمایه و مهاجرت زیاد نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده در سال‌های اخیر بعید است با سیاست‌های خارجی مندرج در برنامه هفتم بتوان منابع لازم برای تحقق هدف‌های برنامه را تجهیز کرد و سرمایه‌گذاری را افزایش داد؛ به‌ ویژه اگر تنش‌های فرهنگی و اجتماعی یک‌سال گذشته نیز ادامه پیدا کند، شرایط را سخت‌تر می‌کند. البته نباید ناامید و بدبین بود. می‌توان از دولت محترم که دو سال است مسوولیت اداره کشور را عهده‌دار است انتظار داشت که بیندیشد و اعلام کند در 2 یا 6 سال آینده چه اقداماتی متفاوت از 2سال گذشته می‌خواهد انجام دهد تا روندها را تغییر دهد.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای لاریجانی یکی از مهم‌ترین محورهای انتخاباتی خواهد بود. تمایل او بیش از آنکه به سمت اصولگرایان سنتی باشد، به سمت مستقلین و اصلاح‌طلبان معتدل است.
شایعه مذاکره وزیرراه رئیسی با اصلاح طلبان در باره انتخابات

کرباسچی: قرار است در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی تر عمل کنند

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: واقعیت امر این است که وقتی همه کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند اگر انتخابات تناسبی هم برگزار شود به رقابت داخلی میان خود آقایان تبدیل می‌شود.
دنیا بداند ملت و اساساً مذهبی که الگویی همانند اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد، نه ملتی بی تفاوت است و نه قابل معامله. امام ما برای حفاظت و احیای دین خدا، تا پای جان خود و خانواده‌اش ایستاد. پس مذهبی که امام حسین(ع) را دارد، با تمام وجود پای ارزش ها و اعتقاداتش خواهد ایستاد و چنین اقداماتی را بی اثر می‌سازد.