مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در آینده خواهند گفت که چون مجموعه اصلاح طلبان رای نداشته اند وارد رقابت های انتخاباتی نشدند اما واقعیت آن است که مشارکت اکنون جزو اولویت ها نیست و این مساله در آینده صدماتی را ایجاد می کند چرا که افراد کم تجربه و ناتوان با آرای کم در قوه مقننه قرار گرفته و عملا وضعیت نامطلوبی را در قانونگذاری کشور ایجاد می کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه گفت: مقرر شد به جهت اهتمام به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استخدام معلمین و فرهنگیان عزیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مقرر شد سالیانه 5 درصد ظرفیت جذب دانشجو در این دانشگاه ها افزایش پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اقدام کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی می‌تواند با تنظیم موافقتنامه‌هایی باعث تحقق اهداف و تأمین منافع دو کشور شود، گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا باید همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط بانکی بدون استفاده از دلار را به‌صورت عملی در دستور کار قرار دهیم.
نماینده چابهار گفت: با این شرایط اگر مناطق آزاد نباشند، محسنات آن بیشتر از معایبش خواهد بود، از این جهت که دوگانگی‌ها رفع خواهد شد و همه یک دست خواهند شد لذا پیشنهاد بنده این است که مناطق آزاد انشاالله در کشور ما تعطیل شوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فضای مجازی در یک طرف وزیر ارتباطات قرار دارد که پاسخگوی مجلس است اما از طرف دیگر حداقل ۷ مرجع دیگر وجود دارد که در حال تصمیم‌گیری و باز و مسدود کردن هستند که نشان‌دهنده آشفتگی در صحنه تصمیم‌گیری است که موجب نگرانی مردم شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت‌های مختلف را شاهد بودیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ابهامی در گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو وجود ندارد، گفت: متن گزارش ۱۳۰۰ صفحه بوده و در آن به تخلفات صورت گرفته در انتقال آب بین حوضه ای اشاره شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی عزم خود را جزم کرده‌اند تا شبکه ملی اطلاعات تا پایان این دولت تکمیل شود و براساس گزارش‌ها تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
عصرایران نوشت:نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند لایحه حجاب را در خلوت یعنی کمیسیون قضایی بررسی و تصویب کنند. اینگونه تصمیم گیری می‌تواند منجر به مشکلات مهم اجتماعی در جامعه شود و ریشه درخت دو قطبی را تنومندتر از گذشته کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: کمیسیون تصویب کرد که هرگونه استخدام دولتی اعم از قراردادی، رسمی، خرید خدمات مشروط به تائید سازمان اداری و استخدامی شود و دستگاه‌ها رأسا نمی‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.
پنج حزب اصلاح‌طلب از جمله اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی، حزب اسلامی کار و خانه کارگر و حزب مردم‌سالاری به اعضای خود پیشنهاد دادند در انتخابات نامزد شوند.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به وعده وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انجام پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات حوزه برنج، گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این حوزه به واردات بی‌رویه انجام گرفته در سال ۱۴۰۱ باز می‌گردد.
خضریان با اشاره به گزارش رئیس گمرک، گفت: طبق گزارش ارائه شده طرح گمرک دیجیتال به صورت آزمایشی در گمرک غرب تهران راه اندازی شده است و برای تقویت مبارزه با قاچاق، گمرک با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استقلال بانک مرکزی در ایران بد تفسیر شده است، هدفگذاری با دولت است، اما ابزارها در اختیار بانک مرکزی است. نباید دچار افراط و تفریط شد. در ابتدای راه توسعه هستیم.