مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من در این ۴ سال خدمت نتوانستم از ظرفیت بالای دیوان محاسبات استفاده کنم که یکی از غصه‌های من به عنوان یک مدیر همین است. من به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم در مجلس جایی هم که اطلاعی دارم براساس تجربه و تلاشی است که خودم می‌کنم. اصل ۵۵ می‌گوید همه مردم باید درباره بودجه بدانند و موضوع مهم بودجه را باید ساده سازی کنیم که مثلا برای یک دانشجو که تخصص نداشته باشد هم قابل فهم باشد. یعنی شفاف و ساده بیان شود. یک امر مهم را باید به زبان ساده بگویید که عموم مردم متوجه شوند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار گواهی اسقاط برای واردات خودرو به اندازه کافی در سامانه وجود دارد تا افراد برای واردات پول را پرداخت و گواهی دریافت کنند، گفت:‌ اجازه نخواهیم داد افراد سودجو در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.
عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث افزایش قیمت خودرو های فرسوده در طرح تعویض با خودروهای وارداتی؛ دولت در این باره نباید دخالت کند تا در یک فضای مثبت اقتصادی و رقابتی هرچیزی جای خودش را پیدا کند .
اسماعیل کوثری نماینده تهران:

۴هدف پشت‌پرده خرابکاری‌ها

دشمنان آمریکایی -صهیونیستی ایران در دهه‌های گذشته عرصه‌های مختلفی را برای جلوگیری از دستیابی ما به فناوری‌های پیشرفته آزموده‌اند.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که مجلس و دولت باید قدر حمایت معنوی ارزشمند مقام معظم رهبری را بدانند و در حل مشکلات مردم همچون گذشته اهتمام ویژه داشته باشند.‏
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم هماهنگ تر عمل کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:‌ ضرورت دارد که تیم اقتصادی دولت هماهنگ‌تر عمل کند، زیرا هرچه در حوزه‌های دیگر کار شود اما مشکلات اقتصادی از قبیل گرانی کالاهای اساسی، سفره‌های معیشت مردم و مسکن حل نشود، مردم راضی نخواهند بود.
نبویان درباره مباحث مطروحه پیرامون حقابه از هیرمند، اظهار داشت: اخیراً جمعی از مسئولان ما برای بازدید به آن منطقه رفتند و ملاحظه کردند که آب زیادی در آنجا وجود ندارد که به مرزهای ایران برسد. سد کجکی افغانستان ۷۰۰ کیلومتر با مرز ما فاصله دارد و چون در این فاصله خشکسالی وجود دارد، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد. با وجود این، مسئولان افغانستان گفتند که از طرف رهبر طالبان به ما دستور داده شده این موضوع را بررسی کنیم و تا جایی که می‌شود باید نظر ایران درباره حقابه هیرمند تأمین شود.
رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، عضویت در بریکس را نشان از توانمندی‌ها، ظرفیت اقتصادی و موقعیت ژئوپلیتیک ایران دانست و گفت:اهمیت عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس از آنجا مشخص می‌شود که نزدیک به ۴۰ کشور جهان در صف انتظار برای عضویت در بریکس هستند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تردد خودروهای شوتی حامل اتباع افغانستانی غیر مجاز و همچنین خودروهای حامل سوخت قاچاق در محورهای استان کرمان، خواستار تصمیم‌گیری سران قوا برای مقابله با این پدیده شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت پیوستن ایران به سازمان بریکس آن هم در دوران تحریم‌های شدید غرب علیه ایران یک پیروزی بزرگ و نقطه عطف سیاست خارجی ایران است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دو سال اخیر موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای به دست آورده که به صفر رسیدن میعانات گازی ذخیره‌شده روی آب یکی از این موفقیت‌هاست.
یک نماینده مجلس در صفحه شخصی خود فضای مجازی مدعی شد که محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از استیضاح وزیر کشور، با او بر سر تأیید لیست انتخاباتی جریان نزدیک به خود توافق کرده است. «احمد وحیدی» ضمن تکذیب این ادعا تصریح کرد: نه آقای قالیباف چنین صحبتی با من داشته و نه من چنین حرفی با او داشته‌ام.
رئیس فراکسیون ورزش جامعه ورزش و علاقه مندان ورزش را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: بنابراین این مسئله می‌طلبد که آقای رئیس جمهور شخصا به موضوع ساخت و تکمیل استادیوم‌های اختصاصی برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کند. هواداران فوتبال و ورزش فراموش کار نیستند و رئیس جمهور و دولتمردان یقین بدانند که اگر چنین اقدامی را انجام دهند، مردم به آن‌ها پاسخ مثبت خواهند داد.
همه جریان‌ها و چهره‌های سیاسی می‌توانند در ائتلاف آینده نقش آفرینی کنند. افرادی مانند آقای خاتمی، روحانی و لاریجانی نیز از جمله افرادی هستند که می‌توانند در محوریت این ائتلاف قرار بگیرند. با این وجود، چون هنوز شرایط انتخابات آینده مشخص نیست نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد. در شرایط کنونی تنها چیزی که مشخص است این است که ۴۸ هزار نفر در انتخابات ثبت نام کرده اند. تا زمانی که مشخص نشود از بین این افراد چه میزان اصلاح طلب وجود دارد و شرایط برای تحلیل فضای انتخاباتی فراهم شود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره صدور حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا گفت: قوه قضاییه در مقابله با مفسدان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند، این افراد باید به جامعه معرفی شوند و مردم آنها را بشناسند.