مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت که احتمالا گزارش کمسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه هفته آینده در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار می‌گیرد.
اعتماد نوشت:در فاصله کمتر از 3روز پس از افشای فساد 3میلیارد و 370میلیون دلاری موسوم به «چای گیت»، این‌بار ابعاد تازه‌ای از یک فساد تازه در اعطای غیرقانونی وام ازدواج به 900نفر از افراد فاقد صلاحیت رسانه‌ای شده که در آن ردپای یکی از نمایندگان در آن پیداست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه امروز مجلس برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: امروز جلسه همفکری و تبادل نظر مجلس و دولت به مناسبت هفته مجلس تشکیل می‌شود.
تلاش‌های «انتخاب» برای گفت‌وگو با نمایندگان مجلس در مورد چگونگی سازماندهی به فعالیت‌های حجاب‌بانان و صدور مجوز برای آنان و همچنین تناقض‌ صحبت‌های وزیر در این خصوص، به نتیجه‌ای نرسید و تمام نمایندگانی که انتخاب با آنان تماس گرفت یا از حضور حجاب‌بان‌ها در مترو و دیگر اماکن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند یا پرداختن به این مسائل را حاشیه‌سازی می‌دانستند و می‌گفتند که تمایلی به صحبت در این خصوص ندارند.
قالیباف گفت:تغییر ریل حمایت بی‌حساب و رانت‌زا از خودروسازان انجام شد، مجلس توانست، این سیاست را بعد از سال‌ها تغییر داده و مجوز واردات خودرو و خودروهای کارکرده را صادر کند که همان ابتدا باعث کاهش شدید قیمت‌ها با میانگین ۲۵درصد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که مجلس خانه ملت و روز مجلس روز مردم است. ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز نسبت به عملکرد خود متناسب با شرح وظیفه‌ای که به ما داده شده است پاسخگو باشیم.
ممکن است مدافعان این لایحه بازهم  با اصرار و لجاجت خود، این سخن را ادعایی گزاف بشمارند و فروپاشی دو پایه یاد شده را برنتابند، اما در این یادداشت چگونگی نابودی دو رکن "اعتبار" و "امکان" این لایحه توضیح داده می‌شود.
در جلسه امروز روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه علاوه بر تبادل‌نظر درباره راهکارهای ارتقای امنیت اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بودجه 1403، آخرین تحولات فلسطین و غزه مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش تلاش‌ها برای توقف جنایت‌گری صهیونیست‌ها و امدادرسانی به مردم مظلوم غزه تأکید شد.