مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در حالی که کمتر از نه ماه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، مجلس شورای اسلامی قرار است طرحی را از دو هفته آینده در دستور کار صحن قرار دهد که در آن خواستار تغییر اساسی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: منابع مختلفی همچون فروش اوراق، درآمدهای حاصل از فروش نفت،اخذ مالیات و منابع حاصل از جلوگیری از فرارهای مالیاتی برای تامین اعتبار طرح حمایت معیشتی از مردم پیشنهاد شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف در خصوص امنیت مرزیدولت های همسایگان شرقی کشور برای افزایش امنیت پایدار در مرزهای شرقی پیشنهادی عملی ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:پیش بینی می شود با توجه به برنامه وزارت صمت، قیمت خودرو در بازار طی روزهای آینده، کاهش یابد.
یک عضو کمیسیون فرهنکی مجلس ضمن مردمی خواندن مراسم اربعین حسینی(ع)تاکید کرد: وقتی مرز عراق بسته می شود باید برای همه بسته باشد، اینکه سخنرانان خاص یا مداحان خاص اعزام شوند و در این خصوص تبعیض قائل شوند، صحیح نیست.
شمس‌الدین حسینی در تشریح دلایل افزایش نرخ دلار؛

از افزایش پایه پولی و نقدینگی تا نرخ دستوری

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، اصرار بر وجود نرخ ارز دستوری در کشور، شکاف میان عرضه و تقاضا و افزایش پایه پولی و نقدینگی را از جمله عوامل افزایش قیمت دلار دانست و گفت: حرکت دولت به سمت سیاست‌های تسهیل و تشویق صادرات یکی از راه های کنترل بازار ارز است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، بابیان‌اینکه مجلس برای تحقق اولویت‌هایش مبنی‌بر نجات حوزه اقتصادی کشور، بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی ۱۴ طرح تدوین کرده است تاکیدکرد که تلاش‌ درجهت بهبود حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که مردم نتایج آن را در زندگی خود ببینند.