مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تعطیلی جمعه و شنبه یا پنج‌شنبه و جمعه، اختیار را به دولت واگذار کرده است. حال‌آنکه تجار تاکید دارند با تعطیلی پنج‌شنبه شاهد گسست بیشتر روابط اقتصادی با دنیا خواهیم ‌بود؛ ولی تعطیلی شنبه، عدم هماهنگی تعطیلات با دیگر کشورها را به حداقل خواهد رساند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:اگر دولت راهکاری بیابد که بتواند برای واردات خودرو از ارز در اختیار مردم که از ۲۰ میلیارد دلار تا ۲ برابر این رقم تخمین زده می‌شود و یا ارز ایرانیان خارج از کشور ، استفاده کند واردات خودرو تثبیت می‌شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به بروز اختلال در برخی جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: خباثت ‎دشمن که قطعی است و ان‌شاءالله به زودی با کار جهادی فرزندان ایران، مشکل ‎پمپ بنزین‌ها حل می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره حمایت از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان که در قانون جهش تولید دانش بنیان قید شده است، پرداخت.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را از جمله اقدامات نمایندگان مجلس در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه وحتی بودجه سعی‌شده تمام سیاست‌ها به سمت حمایت از بازار سرمایه باشد.
علی ربیعی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی انتخاباتی در اعتماد نوشت: در گزارش نظرسنجی ایسپا آمده: «۲۷.۹درصد مردم اظهار کرده‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. ۷.۴درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. ۲۱.۹درصد هنوز تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند. ۳۶درصد هم گفته‌اند به هیچ‌وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۶.۸درصد نیز اظهار داشته‌اند که احتمال کمی‌ دارد در این انتخابات شرکت کنند.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و خرید خدماتی، گفت: شاگردان بسیاری زیر دست معلمانی که هنوز تعیین تکلیف نشدند تربیت می شوند و به پایه های بالاتر می‌روند و مسوولین ما مدرک دانش آموزان را قبول دارند اما مدرک معلمانی که همین دانش آموزان را تربیت کردند قبول ندارند و این جای تعجب دارد.
روزنامه اصلاح طلب شرق به ردکلیات لایحه بودجه در مجلس پرداخته و نوشته است؛آش چقدر شور شده که مجلس انقلابی و هم‌جهت با دولت انقلابی نه در جزئیات که کل لایحه بودجه را رد می‌کند و یکی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه از تورم ۴۴درصدی سال ۱۴۰۲ می‌گوید و آن‌طورکه از مفاد بودجه برمی‌آید، این تورم نه‌تنها در سال آینده کم نخواهد شد که به احتمال بسیار، با این حرکتی که از قطار پیشرفت می‌بینیم، بر آن افزوده خواهد شد.
شرق نوشت: موضوع فقط این نیست که در ساختار حاکمیت یکدست، کسی آنچه اتفاق افتاده را گردن نمی‌گیرد و با وجود آنکه وضعیت حاصل از یکدستی سه قوه، برای نمونه خود را در «یک استکان چای دبش» نشان داده، قرار است همین روند ادامه پیدا کند که در طرف مقابل هم گویا در بر همان پاشنه که در این پنج سال و به‌خصوص در انتخابات ریاست‌جمهوری قبل چرخیده، بچرخد.
به‌‌رغم اینها یک نکته بسیار مهم در بودجه ارایه شده برای ۱۴۰۳ وجود دارد که رییس سازمان برنامه آن را به این شکل مطرح کرده است که «حتما همه ما دوست داریم در سالی که تورم نسبتا بالایی داشتیم حداقل ۲۵ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم. اما وقتی منابع خودمان را حساب و کتاب می‌کنیم، می‌بینیم که ظرفیت پرداخت ۳۰ درصد افزایش حقوق به شاغلین وجود ندارد.»
اگر اصلاح‌طلبان بتوانند مخاطبان را به تحرک انتخاباتی وا دارند، شاید احساس نیازشان برای ائتلاف کم‌تر شود.