روسای مجالس ایران و ترکیه دیدار و گفتگو کردند

روسای مجالس ایران و ترکیه در حاشیه برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با یکدیگر دیدار کردند.

تصویر روسای مجالس ایران و ترکیه دیدار و گفتگو کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه) در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس که در ژنو در حال برگزاری است با «نعمان کورتولموش» رئیس مجلس ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین امروز رئیس مجلس شورای اسلامی دیداری با روسای مجالس عراق و جمهوری آذربایجان داشت.

یکصد و چهل و نهمین اجلاس بین‌المجالس (IPU) از روز یکشنبه - ۲۲ مهرماه - در شهر ژنو کشور سوئیس با حضور محمدباقر قالیباف و سایر روسای پارلمان‌های کشورهای جهان آغاز شد و این اجلاس تا پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی‌اصغر باقرزاده، محمود نبویان، شارلی انویه تکیه، محمدمهدی شهریاری و الهام آزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را در این اجلاس همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفتگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

منبع: ایرنا

789043

سازمان آگهی های پرسون