مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار نیست حقوق معلمان 2 یا 3 برابر شود که برخی صحبت از ایجاد تورم از این طریق می‌کنند. در اصل رتبه‌بندی معلمان به دنبال ارزش‌گذاری به مقام معلم و جایگاه فرهنگ و تربیت کشور است.
بر مبنای گزارش دیوان محاسبات، سیاست‌گذاری‌‏های مقطعی در تامین مسکن مانند طرح اسکان ضربتی ۷۷، طرح استیجاری، طرح مسکن مهر، اجاره‌‏داری ۵ ساله و نیز طرح اقدام ملی مسکن باعث بلاتکلیفی دستگاه‏های اجرایی و مردم شده است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این افزایش قیمت برای چندمین بار است که رخ داده این امر نشان می دهد سازمان هواپیمایی کنترلی بر روی ایرلاین ها نداشته و یا با ترک فعل بر تخلف آنان چشم پوشی می کند.
با اشاره به حکم سارق بادام هندی و حکم اختلاسگران؛

هر دو دزدند، اما این کجا و آن کجا!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حکم دادگاهی برای سارق بادام هندی انتقاد کرد وگفت: شمشیر قوه قضاییه برای ضعفا و پابرهنگان بسیار تند، برنده ‌و قاطع است اما در برابر گردن کلفتان مفت خور و گستاخ، حتی نای بیرون آمدن از غلاف را ندارد.
نماینده اصفهان با اشاره به تداوم روند تحقیق و تفحص از عملکرد مجموعه فولاد مبارکه گفت: برخی نمایندگان مجلس و بعضی از مسئولان دولتی دوره‌های پیش اسنادی به دست آمده که در برخی مسائل مالی ذینفع بوده‌اند.
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که با مهار موانع رشد بورس می توان اعتماد ملی را بازسازی کرد.
توانگر خطاب به رئیس جدید سازمان بورس؛

آقای عشقی؛ هزینه‌های دولت را از جیب مردم تامین نکنید!

عضو کمیسیون اقتصادی خطاب به رئیس سازمان بورس گفت: عرضه افسارگسیخته ‎اوراق دولتی باعث نابودی سرمایه مردم در بورس شده است. هزینه‌های دولت را از جیب مردم تامین نکنید.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح کرده و قانون در این زمینه سختگیرانه تر خواهد شد.
نماینده بروجرد در مجلس گفت:‌ به همان میزان که دارایی‌های ما در کره جنوبی بلوکه شده ما نیز باید دارایی‌های این کشور را در ایران بلوکه کنیم و این عین عدالت است.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: باید در مقابل بلوکه کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی دست به اقدام متقابل بزنیم و اگر تاکنون این کار را کرده بودیم، یک کشور این چنینی این گونه رفتارها را با ما نداشت.
برخی از آنها در دوره نمایندگی خطاهایی داشته‌اند که صلاحیت نمایندگی را برای دوره بعد از دست داده‌اند. شاید این خطاها مساوی با ارتکاب جرم یا منجر به محکومیت قضائی افراد نشود ولی برای اثبات عدم شایستگی نمایندگی از جانب مردم در خانه ملت کفایت کند.
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه وقتی سیف و عراقچی به حبس محکوم شده‌اند، یعنی موضوع گسترده‌تر از این حرف‌ها است. ، گفت: انتظار می‌رود مجلس دامنه پیگیری‌های خود را افزایش دهد.