مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

دیروز روز شلوغی برای نمایندگان مجلس یازدهم بود، وزرای کار و اقتصاد برای توضیح درباره وضعیت اشتغال، بررسی راهکارها و اقدامات عملی توسعه اشتغال در مجلس حضور پیدا کردند. نماینده‌ها هم مانند همیشه به سخنرانی و تاکید بر اجرای قوانین و گفتن بایدهاونبایدها پرداختند به‌عبارت دیگر این جلسه هم مانند سایر جلساتی که وزرا با نماینده‌های مجلس برگزار می‌کنند بیشتر به بیان نظرات گذشت و عملا خروجی قابل تاملی ندارد!
رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس، امشب بعد از اخبار شبانگاهی ساعت ۲۱ در گفتگوی زنده تلویزیونی شرکت می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترکش با دولت گفت:کار مربوط به کرونا توسط دولت، کاری کارستان بود. دولت طی هفتاد روز، ۷۰۰ نفر تلفات در روز را به به حدود ۱۰۰ نفر رساند.
قالیباف در واکنش به برگشت طرح صیانت به مرکز پژوهش‌ها؛

اثربخشی قانون گذاری بدون در نظر گرفتن مطالبات مردم غیر ممکن است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد که قانون‌گذاری درحوزۀ فضای مجازی با در نظر گرفتن مطالبات مردم اثربخش خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برنامه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در دور جدید ‎مذاکرات وین لغو تمامی تحریم های دولت زیاده خواه آمریکاست.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل جیب مردم را در بورس خالی کرد و لازم است هرچه سریعتر وضعیت بازار سرمایه، ساماندهی شود.
نماینده میانه،در تذکری شدیدالحنی خطاب به وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر رسیدگی به اوضاع آشفته و عقب‌ماندگی‌های فولاد شهرستان میانه گفت: بی‌تردید ادامه بی‌توجهی شما و مجموعه ایمیدرو اقدامات بعدی قانونی را در چند روز آینده رقم خواهد زد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی با گذشت 9 ماه از سال از سوی دولت گفت: ما اجازه شکاف میان مجلس و دولت را نمی‌دهیم، به شرطی که دولت هم همت کافی را برای محرومیت‌زدایی داشته باشد.
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

گزارش تخلف وزارت نیرو روی میز دستگاه قضا

نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل احکام قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو را به قوه قضاییه ارسال کردند.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کارگروه اشتغال در سطح ملی و استانی تشکیل نمی‌شود و لازم است این کارگروه‌ها جهت پیگیری مصوبات مجلس درباره اشتغالزایی برگزار شود.
آقای نادری و دیگر نمایندگان ایران در اجلاس‌های بین‌المللی وقتی باید عذرخواهی کنند که این دیدارها و به قول این نماینده تهران «مردم شناسی» هیچ تاثیری روی آنها نگذارد و نتوانند این تجربیات را به داخل کشور منتقل کنند.