مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

بهارستانی‌ها از تمایل خود برای تعامل با همه دنیا می‌گویند ‌مجلس حامی مذاکره مستقیم با آمریکا؟ شرق: «اگر آمادگی لغو تحریم‌ها باشد امکان هرگونه توافق با آمریکا وجود دارد». این‌ را رئیس‌جمهور اصولگرای دولت سیزدهم گفته است.
نماینده تبریز می‌گوید: آبان ۹۸ بخش قابل توجهی از مردم در خیابان‌ها به ناحق مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس مدتی نیز برای دلجویی؛ آنها شهید یا جانباز اعلام شدند. همین موضوع ثابت می‌کند که این اتفاقات بر اساس یک دستور غلط قهرآمیز شکل گرفته بود.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس بیان کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق، پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می شود.
«آیا مجلس برای امتناع از حق استیضاح و پرسش از وزرا تحت فشار است؟»؛ سؤالی که با هشدار عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس این‌روزها بارها پرسیده شده است. رضا حسینی‌قطب‌‌آبادی، نماینده مجلس، گفته است: «تذکرات داده می‌شود؛ اما متأسفانه طرح سؤالات در نیمه راه خنثی می‌شود و ناکام می‌ماند، درمورد استیضاح هم که اصلا اجازه انجامش را نمی‌دهند و به اشکال گوناگون ما را تحت فشار و لابی‌های مختلف قرار می‌دهند که نه بتوانیم استیضاحی را به نتیجه برسانیم و نه کاری را در راستای دفاع از حق و حقوق مردم انجام دهیم».
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد نمایندگان در مجلس این است که حداقل دولت ۷ یا ۸ میلیارد دلار کم دارد و درآمد ارزی هم به این میزان نیست، بنابراین باید آن را از بازار تهیه کند، به این معنا که با نرخ نیمایی خرید انجام دهد و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به فروش برساند، این فاصله کسری بودجه را تشدید می‌کند، یعنی از همان چیزی که می‌ترسیدم تا در صورت عدم حفظ آن اتفاق افتد (تورم زا بودن) با حفظ آن محقق می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده مهریز و بافق از بی اطلاعی نمایندگان مجلس در خصوص جزییات قراردادهای ایران با چین و روسیه، تاکید کرد: از نظر حقوقی قراردادی بسته نشده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ‌مخالف طرح "توزیع یارانه بنزین" هستیم، گفت: یکی از ایرادات این بود که سوداگران و سودجویان به راحتی می‌توانند وارد این بازار شده و آن را مدیریت کنند.