مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: نشست های تخصصی میان نمایندگان و سایر مسئولان برای تعیین و تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان و زمان اجرایی آن داشتیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معیشت و امنیت دو موضوع متاثر از یکدیگر هستند لذا دولت به صورت خاص باید به مناطق محروم و مرزی بپردازد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ایران وعده‌های نسیه کشورهای غربی را قبول ندارد و باید آنان در مذاکرات وعده نقد دهند.
انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب‌های بزرگ و عجیبی است که نه‌تنها در چارچوب بسیاری از نظریه‌ها و فرمول‌ها قابل تبیین نیست و نظریه‌های زیادی را بی‌اعتبار کرده است؛ بلکه برای خیلی‌ها قابل تصور هم نبود.
شفافیت آرا که از شعارهای انتخاباتی مهم اصولگرایان در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، پس از راه یافتن برخی از حامیان این شعار به پارلمان تبدیل به یک طرح شد؛ ولی در مراحل بعدی با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو شد.
رحیم زارع گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق از محل منابع عمومی بودجه، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تامین منابع صندوق ملی مسکن جهت ساخت دو میلیون واحد مسکن در شهر‌ها و روستاها، ۵ هزار میلیارد تومان برای راه‌های روستایی به صورت ردیف ملی کل کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی و ۵ هزار میلیارد تومان نیز برای بهسازی طرح‌های روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد خود مبنی بر متناسب‌سازی حقوق پرسنل محیط زیست همچنین پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومان در جداول بودجه برای افزایش حقوق محیط‌بانان خبر داد.
از دولت حسن روحانی لایحه‌ای به دولت جدید به ارث رسیده که در صورت اجرائی‌شدن آن، مجلس دیگر به قراردادها هیچ دسترسی‌ای نخواهد داشت. این از همان قوانینی است که هر دولتی از آن استقبال می‌کند و حالا دولت ابراهیم رئیسی نیز در تلاش است لایحه «مشارکت عمومی – خصوصی» را به تصویب برساند که بر اساس آن، مجلس از نظارت بر قراردادهای مهم کشور محروم خواهد شد.
نمایندگان بخش خصوصی با اشاره به مقررات‌گذاری حوزه رمزارزها اینطور مطرح کردند که باید دقت کرد کسب‌وکارهایی که تا امروز در این حوزه نوآورانه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دچار مشکل نشوند و یا برای برخی نهادها و کسب‌وکارها انحصار ایجاد نشود، زیرا فرصت‌های زیادی در زمینه بلاک‌چین برای ایران وجود دارد و نباید با اقدامات هیجانی، این فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کرد.