مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ضدو‌نقیض‌ها در رابطه با طرح شفافیت آرای نمایندگان رو به افزایش است؛ از یک سو خبر از وعده بررسی طرح در صحن علنی و رأی‌گیری علنی مطرح می‌شود و از سویی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر حذف همیشگی طرح شفافیت منتشر شده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق گفت: این کمیسیون به دلیل جلوگیری از تورم مضاعف و فشار به طبقات محروم جامعه با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد.
موافقان طرح صیانت و پروژه محدودسازی اینترنت دست‌به‌کار شده‌اند تا در برابر اقلیت مخالف قانون‌نویسی خلاف قانون اساسی و حقوق شهروندی، خواست خود را بر کرسی بنشانند. به گفته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی هفته آینده تصویب می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه هم اکنون در پیک جدی کرونا هستیم، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی برای پرداخت حق الزحمه کارکنان مشکل جدی دارند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که کمک شایان توجهی به کاهش اتلاف منابع در نظام سلامت دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس گفت: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهرها وروستا می شود که این به امنیت مرزها آسیب می زند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه رسیدن به توافق خوب این است که آمریکایی ها از گذشته خود در تعامل با جمهوری اسلامی ایران پند بگیرند و رفتار خود و سیاست خود مبنی بر فشار حداکثری را اصلاح کنند.
به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ۳۵ میلیارد تومان برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور به نحوه مطلوب راه‌های جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دلالان و متقاضیان غیر واقعی ارز را پیش بینی و عملیاتی کند.