مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در بند (۳) الحاقی کمیسیون تلفیق به تبصره (۱۰) لایحه بودجه ۱۴۰۱، عنوان شده است که مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، می توانند با پرداخت معادل ریالی ۱۵ هزار یورو، کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.
خبر مهم برای جاماندگان:

چه کسانی سهام عدالت ندارند؟

مجلسی‌ها برای جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی می‌کنند.
رییس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در آینده قطعا خواهیم دید که تصویب این یک طرح به تنهایی به چه میزان در رشد مهاجرت از کشور تاثیر خواهد داشت.
کش و قوس‌ها در همدستی مجلس و دولت برای محدودسازی اینترنت!

طرح صیانت، از تصویب صبحگاهی تا ابطال شبانه

روزگذشته پس از مدت ها بحث و جدل، کلیات طرحی در مجلس تصویب شد که منتقدان آن را زمینه‌سازی برای مسدودسازی اینترنت می‌نامند. طرحی که فقط چند ساعت بعد از تصویب دوام آورد.
تقی پور با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است، گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.
یکی از انتقاداتی که به مصوبه کمیسیون مشترک طرح صیانت وارد می‌شود این است که ۱۸ نماینده عضو این کمیسیون، برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم‌گیری کردند. اما این افراد چه کسانی هستند و سوابق تحصیلی و اجرایی این نمایندگان چقدر با مصوبه امروز آنها درباره طرح صیانت همخوانی دارد؟
روح‌اله متفکرآزاد تذکر ۷۱ نماینده به وزیر کار درباره ضرورت تعیین تکلیف سریع وضعیت خانوارهایی که به اشتباه یارانه آن‌ها قطع شده است را قرائت کرد.
در شرایطی که مجلس با حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا سقف ۹ میلیارد دلار موافقت کند، آن زمان بعید به نظر می‌رسد که دولت توان افزایش یارانه نقدی و کارت اعتباری را نخواهد داشت و از طرفی از نظر دولت توجیه ندارد که هم یارانه کالای اساسی پرداخت کند و هم یارانه نقدی را افزایش دهد.

روح الامینی در واکنش به مشاجره روز گذشته قالیباف و حاجی‌بابایی:

مجلس جای پوپولیسم و رأی‌آوری نیست/ نمایندگان به مباحث کارشناسی بودجه بپردازند

نماینده تهران در مجلس، گفت: مباحثی بین رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد که باید بگویم اینجا جای پوپولیسم و یا رأی آوری نیست و نمایندگان باید به مباحث کارشناسی بودجه بپردازند.
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت که در ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شده به سربازان به صورت پیمانی و ۵ ساله حقوق پرداخت شود و در نهایت استخدام شوند.
وکلای‌ملت در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی برای تشویق سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده بورسی به منظور توسعه بخش‌های تولیدی، مالیات درآمد سود تقسیم شده شرکت های مذکور را معاف از مالیات کردند.