مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای گفت: در مجلس شورای اسلامی موضوع "قانون جهش تولید دانش بنیان" به تصویب رسیده و حتی ایراداتش در شورای نگهبان نیز بر طرف واز حمایت های خوبی برخوردار شده است که در آن مالیات گمرکی و بانکی و حمایت دستگاه های دولتی برای تامین اقلام راهبردی مد نظر قرار گرفته است.
انتخابات، اعتراض مردمی و انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خلاصه اتفاقات مهم سیاسی سال ۱۴۰۰ بود. سالی که نیمی از آن در دولت حسن روحانی و نیم دیگر آن در دولت سید ابراهیم رئیسی گذشت.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

استخدام‌ها در دولت و بخش عمومی ساماندهی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: مجلس طرح ساماندهی استخدام‌ها در دولت و بخش عمومی را در دستور کار دارد که بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، استخدام های کشور قانونمند و بر اساس یک چارچوب انجام خواهد شد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: نمایندگان اکثراً به گزارش کمیسیون اعتماد می‌کنند و غیر از نمایندگانی که در آن حوزه تخصصی خاص صاحبنظر هستند، اکثر نمایندگان چون در همه حوزه‌ها مطالعه و تخصص ندارند به گزارش کمیسیون اعتماد می‌کنند و به همین دلیل گزارش کمیسیون بسیار تعیین کننده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای گفت: اگر مذاکرات فرسایشی شود، ما دچار همان چالش های گذشته می‌شویم.
حاجی‌دلیگانی گفت: دولت در سال ۱۴۰۰ می‌گفت وقتی ما کار را دست گرفتیم حدود پنج ماه از سال گذشته بود و از طرفی، ۷۰، ۸۰ درصد منابع هم صرف شده بود که انتقال قدرت صورت گرفت. اما در سال جاری، دولت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد و زدن چنین حرف‌هایی دیگر معنا ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود، گفت: با این تکلیف، نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا خواهد شد و عملا بودجه بدون وابستگی به نفت محقق می‌شود .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در مسیر علم و فناوری می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی را برای کشور فراهم کند و ما به اهداف اقتصادی و پیشرفت و رشد اقتصادی نزدیک‌تر شویم.
هیئتی متشکل از 5 نماینده مجلس و عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در صد و چهل‌ و چهارمین مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) عازم اندونزی شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره ساعت رسمی کشور گفت:‌ مجلس در این مصوبه به دنبال این است که اختیار این کار را به دولت واگذار کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع دغدغه مجلس شورای اسلامی و مردم و همچنین برای جلوگیری از بروز تورم و ثبات قیمت‌ها، باید دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

ایجاد امید میان جامعه در دولت سیزدهم

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: تا پیش از دولت سیزدهم بین مردم و مسوولان کیلومترها فاصله وجود داشت، اما با روی کار آمدن دولت جدید این فاصله کیلومتری بسیار تقلیل یافت و اقدامات دولت سیزدهم و به ویژه سفرهای استانی موجب ایجاد امید در میان جامعه شد.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی تعیین شود و مجلس روی آن ریل حرکت کند اما کمیسیون مشترک طرح صیانت در مقطعی روی ریل حرکت نکرد و مجلس به آن واکنش نشان داد.ی ریل حرکت نکرد
قالیباف در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

برای سال آینده نیز، هیچ کسری، به وجود نمی آید

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس و دولت تمام امکان و ظرفیتی را که در سال 1400 برای تامین معیشت مردم به ویژه تامین کالاهای اساسی گذاشته بودند برای سال آینده نیز، هیچ کسری، به وجود نمی آید.
رئیس مجلس گفت: بودجه در ابتدا مربوط به زندگی مردم است و سپس مربوط به اداره دولت؛ در بازار و اقتصاد بودجه تأثیر بالایی دارد و مردم و بازار دقت زیادی درباره بودجه و اصلاحات ساختاری بودجه دارند.