مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری گفت که چند ماه است یارانه کمک معیشتی مرزنشینان پرداخت نشده است. وزرای کشور و اقتصاد و سازمان برنامه برای رفع این مشکل ورود کنند.
در نشست علنی امروز(چهارشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز ملی اصناف و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزان خوزستانی علاوه بر خسارت سیل ۹۸، دو سال پیاپی خشکسالی و عدم کشت تابستانی داشتند که لازم است وام های آن ها امهال شود.

نماینده سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابتدا باید هیئت رئیسه را در مسیر مدیریت درست مجلس اصلاح کنیم و سپس برای نمایندگان در محافل و مجالس و مسائل استانها جایگاه و شأن قائل شویم.


جلسه علنی امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور با ۱۸۰ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.
نمایندگان در صحن علنی با معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف کشور جزء سربازان و در خط اول جبهه اقتصادی هستند، گفت: ما به عنوان مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را از آنها از جمله اصناف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی خواهیم داشت.
طبق یک قانون نانوشته، هر زمان در کشور مشکلات اقتصادی رخ داده، برخی در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های خبری موضوعاتی را مطرح می‌کنند که برای مردم به‌نوعی خط قرمز محسوب می‌شود و دوربین و نظر همه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوشتاری به سمت آن خبر می‌چرخد.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: مردم به‌خصوص دهک‌های پایین جامعه در بخش اجاره‌بها و ودیعه مسکن دچار مشکل شده‌اند؛ بنابراین لازم است قبل از اینکه مردم ناچار به چادرنشینی شوند، تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.
حجت الله فیروزی از برگزاری انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه سوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه) خبر داد و گفت: آقای مصطفی طاهری به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.

در حالی امروز (سه شنبه ۳۱خرداد ماه )، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۳۶ رای؛ طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند که نماینده گرمسار از پس گرفتن رای ها خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت با ۳۶ امضا به کمیسیون صنایع و معادن رسیده است.
رئیس مجلس تاکید کرد: دستگاه تربیتی جمهوری اسلامی چه در مدارس و چه در دانشگاه ها با همت جوانان و عموم دلباختگان به آرمان انقلاب اسلامی باید به نحوی تحول یابد که تربیت جوانان نخبه و شجاع با الگو پذیری از امثال شهید چمران و سایر شهدای انقلاب اسلامی در آن استثنا و کمیاب نباشد.
یکی از نمایندگان مجلس با ابراز تاسف گفت: آقای عین اللهی بین مردم حضور نداشتند و کمتر شاهد حضور وی در مناطق محروم بودیم.
از ماه‌ها قبل بحث لزوم تغییرات در کابینه اقتصادی دولت از سوی کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان مجلس شنیده می شد؛ در این رابطه با تشدید انتقادات نسبت به عملکرد برخی از وزاری اقتصادی دولت سیزدهم، نوک پیکان منتقدان بر روی وزیر کار و وزیر صمت نشانه رفته بود؛ به طوریکه از دی ماه سال گذشته جمع آوری امضاها از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای استیضاح فاطمی امین آغاز شده و در حالی که برخی از نمایندگان مخالف وزیر صمت معتقد بودند این امضاها از حد نصابش نیز بیشتر شده است، همچنان هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول این استیضاح خودداری می کرد.
ماه عسل مجلس همسو با دولت سیزدهم زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان رسید و هنوز دولت شمع یک سالگی‌اش را فوت نکرده است که اولین طرح استیضاح اعلام وصول شد.
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در جلسه هیات رئیسه مجلس با به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت موافقت شد.