مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در واکنش به پیشنهاد نماینده مجلس درباره ازدواج زنان ایرانی:

می‌خواهند حواس مردم از مصوبه غم بار مجلس پرت شود

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم گفت: ظاهرا مجلس از طرح صیانت درس گرفته است، اما نه برای احترام و رعایت حقوق اساسی مردم، بلکه برای پرت کردن حواس مردم از مصوبات زیانبار.
زنگنه اعلام کرد: از دهه ۶۰ با مطرح شدن افکار سوسیالیستی در کشور و طرح شعار مردمی، طبقه ای میلیاردر ایجاد شد و از طرفی هر روز به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزوده شد. افراد با دمپایی برای خدمت وارد شدند و اکنون میلیاردر شده اند. مبنای ارز۴۲۰۰ تومانی هم همین است.


واکنش‌های تند به پیشنهاد ازدواج بین‌المللی یکی از نماینده‌های خانه ملت برای زنان ایرانی بالای 30 سال

مجلس «داماد وارداتی» را پس زد

«ازدواج دختران بالای 30 سال با مردان غیرایرانی مسلمان» پیشنهادی بود که بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شنبه به زبان راند و بازتاب سخنانش دیروز مجلس را به حاشیه برد؛ اما با همه واکنش‌ها و انتقادات به یک عذرخواهی مستقیم و صریح و سلیس از سوی او ختم نشد.
ماجرای ایده امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده محلس درباره ازدواج بین المللی در همایش «ایران جوان» در جامعه الزهرا (س) با موجی از انتقادات نمایندگان مجلس مواجه شد تا جایی که عده ای از بهارستان نشین ها خواستار عذرخواهی او به دلیل بیان چنین ایده ای شدند اما او عذرخواهی نکرد!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۰ خانواده مافیای واردات خودرو هستند.شما وقتی به کسی احسان کردی، نمکش را خوردی، نمکدانش را نمی‌شکنی. چرا ما آمدیم در مجلس و گفتیم باید شفافیت باید باشد؟ نمایندگان هدیه نگیرند؟. وقتی شما هدیه گرفتی، مدیون می‌شوی.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حذف کنکور تا سه آینده خبر داد و گفت: مافیای کنکور باعث شده که برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حذف عوارض واردات طلا و ارزهای خارجی، گسترش روابط بازرگانی با همسایگان و وصول مطالبات قبلی از کشورهای همسایه زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فزونی گرفتن عرضه بر تقاضا در بازار ارز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کند و در ادامه این مسیر باعث کاهش قیمت ارز در کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: لزوم اصلاح قانون بازار سرمایه از مدت‌ها قبل در دستورکار کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی قرار گرفته بوده که خوشبختانه گزارش نهایی آن روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس قرائت شد.
رییس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: همه موارد ذکر شده در قانون راهبردی لغو تحریم‌های‌ مجلس در هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و در چارچوب توصیه‌ها و مصوبات آن مراجع عمل شده است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس طی تذکری ضمن انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی از دولت خواست هرچه سریع تر اقدام شجاعانه ای برای مهار قیمت ها انجام دهد.
محمود رضوی که در حال حاضر به عنوان مشاور فرهنگی رییس مجلس فعالیت دارد درخواست خود مبنی بر خداحافظی از مسئولیتش در مجلس را ارائه داده و به زودی به عرصه تولید محتوای تصویری برمی‌گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها در کنترل نرخ ارز تاثیر خواهد داشت زیرا تلاطم بازار و نوسانات قیمتی با دستور برطرف نشده و نمی‌شود، این حرکت جدید بانک مرکزی قطعا به ثبات بازار می‌انجامد.