مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر دشمن میلیاردها میلیارد دلار هزینه می کرد که به ما ضربه بزند که این یاران را از خودی‌های انقلاب جدا کند آنقدر موفق نبود که افراطیون در داخل کشور موفق شدند و امروز هم همین روال را پیش گرفته اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در طول این سال‌ها گشت ارشاد بارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته است. هر شیوه‌ی برخوردی که کرامت زنان را مخدوش کند، حتما با آن مشکل داریم. امروز هم از سردار اشتری تقاضای وقت کردیم تا در آن جلسه باره ضابطه‌مند شدن گشت ارشاد گفت و گو کنیم و صحبت‌های آنان را بشنویم.
نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: از رئیس قوه مقننه می‌خواهیم از جایگاه مجلس حراست کند و جلوی اینگونه اظهارنظرها را بگیرد. همچنین از حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای تقاضا می کنم پرونده های ۲۳۴ این فرد ( آقای روحانی) رسیدگی شود.
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اینکه عده ای بخواهند با قانون شکنی و با ادعای انقلابی گری در جامعه دو قطبی ایجاد کنند پذیرفتنی نبوده و باید با آنان برخورد شود.
این روزها آمارهایی از سوی برخی رسانه‌ها اعلام می‌شود که سوالاتی را در اذهان مردم ایجاد می‌کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسلامی در هفته جاری انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان و بررسی طرح بانکداری اسلامی را در دستور کار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دولت اختیار داد که درباره ارز ترجیحی تصمیم‌گیری کند، بدان معنا که آن را حفظ کرده و یا حذف نماید؛ در صورت حذف ارز ترجیحی هم باید قیمت‌ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و بیشتر از آن نشود.

رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری ، دو مصوبه دولت درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» را مغایر قانون بیان کرد.
در روز عید غدیر، آقای روحانی در دیدار با همکاران خود در دولت سابق گفت که «ای کاش گرفتار مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ برجام را احیا کنیم.»
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در نامه‌ای به قوای مجریه و مقننه و وزارت امور خارجه خواستار اصلاح آیین‌نامه حمایت حقوقی و قضائی از کارکنان و مأموران دستگاه‌های اجرائی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب‌دیده از اقدامات دولت‌ها و مراجع داخلی و خارجی مصوب ۱۳۹۸ شد، تا پیگیری و استیفای حقوق تمامی اتباع ایرانی آسیب‌دیده را شامل شود.