مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

بر اساس برنامه پنجم توسعه برای کوچک سازی دولت قرار بر این شد تا برخی از وزارت خانه ها ادغام شوند؛ وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی یکی از وزارتخانه هایی بود که در لیست این ادغام سازی بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت می‌تواند لایحه برنامه توسعه هفتم را به مجلس ارسال کند و بعد لایحه بودجه را به صورت سه دوازدهم بفرستد که این امر قانونی بوده و نیز مسبوق به سابقه است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور ایران، قدرتمند است، اما معیشت مردم به دلایل گوناگون وضعیت مناسبی ندارد و ما با سرعت در حال فائق آمدن بر مشکلات هستیم.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید مسکن یکی از گام های مثبت مجلس یازدهم در جهت پاسخگویی به نیاز جامعه به ویژه جوانان بود اما امروز مجلس از روند کندی اجرای این قانون گله مند است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه حقوق سربازان باید متناسب با کارکنان افزایش یابد، گفت: اگر افزایش حقوق کارکنان به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی بوده، حقوق سربازان که از همین مردم هستند نیز باید افزایش یابد.
در حالی ٧٠روز از آغاز اعتراضات سراسری می‌گذرد که تئوریسین های دولت و مجلس نظریات متفاوتی درباره چرایی اعتراضات بیان کردند. خبرآنلاین عدم شناخت صحیح دولت و مجلس از دلایل واقعی اعتراضات و استمرار آن را در گزارشی بررسی کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهم ارزیابی کردن امنیت حوزه امنیت غذایی گفت: دستگاه قضا در صورت اثبات باید برخورد جدی و قاطع با نفوذ شرکای رژیم صهیونیستی در موضوع واردات موز به کشور انجام دهد.
نماینده تبریز در مجلس گفت: هر کسی آمد حرف بزند گفتند با آقا مخالفی یعنی رهبری را مقابل مردم قرار دادند در صورتیکه خیلی از کارهایی که اینها می گویند به رهبری ربطی ندارد. ناتوانی در پاسخگویی، نداشتن علم و احساسی عمل کردن نتیجه اش این شده است که بیشتر افراد را از نظر اعتقادی با مشکل مواجه کرده اند.
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: طی ۱۵ ماهی که از عمر دولت سپری شده مشاهده کردیم که برخی از وزرا نتوانستند به‌خوبی با دولت و شخص رئیس‌جمهور در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که نمی‌توان قبل از تصویب برنامه هفتم توسعه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به تصویب رساند چرا که براساس قانون آیین‌نامه تصویب برنامه پنج ساله توسعه در اولویت قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم اولویت خود را در درجه اول به اقتصاد و در درجه دوم به مسائل زمین مانده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی داده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

آخرین جزئیات از تغییرات یارانه نقدی در آذرماه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که اجرای کالابرگ الکترونیکی به امسال نمی‌رسد و واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.
فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس در سالگرد شهادت شهید فخری زاده گفت: تمام شهدای ما سند و دانسته‌ای را نزد خود نگه نداشته‌اند. از این‌رو هیچ خدشه‌ای در کار علمی و کارهای راهبردی ما ایجاد نخواهد شد.
در مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی مدیران برتر قوه مقننه معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در بسیاری از امور راهگشا است، گفت: هرگاه در کشور دچار مشکل شدیم، به دلیل این است که از فرهنگ بسیج دور شده‌ایم.
سخنگوی کمسیون اصل نود گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید با رصد موضوع هوای پاک، ریزگردها و مقابله با پدیده وارونگی هوا گزارش‌های دوره‌ای به این کمیسیون ارائه کند.