لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امسال ۱۳۰ پرونده تخلفاتی کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است. مهمترین عامل در برخورد و پیشگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور فرهنگسازی در این عرصه است.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی لرستان با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون ۱۵۰۰ نمونه خون بند ناف نوزاد در لرستان ذخیره‌سازی شده است، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف ۶ میلیون ۵۸۱ هزار تومان است.
خرم‌آباد- فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از دستگیری یک نفر حفار غیرمجاز در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

برنج ویسیان در موقعیت مکانی شهر ویسیان از توابع شهرستان دوره و چگنی در لرستان کشت می گردد که قبل از شهرستان شدن چگنی جزو توابع خرم آباد محسوب می گردید به همین خاطر بیشتر این برنج را به نام برنج ویسیان خرم آباد یاد می کنند. ویسیان به شهر شالیزازهای برنج معروف شده و دارای قدمت بیش از ۵۰سال یکی از مراکز مهم و عمده کشت برنج در استان لرستان است.نام دم سیاه بر روی جلد کیسه های این برنج مرغوب و اصیل دیده می شود.
گزارش تصویری از حضور پرشور مردم شهرستان خرم آباد در راهپیمایی خودروی و موتوری و همچنین اجتماع پایانی بمناسبت ۲۲ بهمن ماه این مراسم با اقشار مختلف مردم شهرستان خرم آباد برگزار گردید.
مدیرکل بحران سازمان راهداری گفت: به دلیل بارش سنگین و سیل آسا از شب گذشته و جاری شدن روان آب، آزادراه خرم آباد به پل زال در کیلومتر ۹۰ این مسیر دچار آسیب و خسارت بسیار شدید شد.
یک تریلی پس از اینکه دچار نقص فنی شد با کیوسک عوارضی برخورد کرد و باعث مرگ متصدی آن شد.
مادران و دختران عزادار دلفانی به رسم چند سال گذشته در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)در مصلی نماز جمعه به میزبانی هیئت محبین اهل بیت (ع)گرد هم آمدند و به عزاداری این بانوی بزرگ پرداختند. در این مراسم برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت آیات قرآن قرائت زیارت نامه شهادت حضرت فاطمه(س)، سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت، توزیع بسته های فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
رئیس‌جمهور گفت: محور برنامه ما در لرستان این است که موانع و مشکلات آن را بررسی کنیم و آنچه که می‌شود در استان تصمیم‌گیری و آنچه هم که لازم است در تهران پیگیری شود تا بتوانیم از رنج بیکاری و بی‌شغلی لرستان بکاهیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" نماینده ولی فقیه و "فرهاد زیویار" استاندار لرستان در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" از علمای بزرگ حوزه علمیه سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کردند.