لرستان

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد کمربند اقتصاد و صنعتی در لرستان اقتصاد استان را احیا می کند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به  موقعیت ویژه جغرافیایی لرستان باید یک کمربند ویژه اقتصادی و صنعتی در این استان ایجاد شود. اجرای یک طرح بزرگ صنعتی در لرستان می تواند اقتصاد این استان را احیا کند.

رونمایی از برنامه انتخاباتی شورای شهر شهرستان بروجرد با حضور معاون فرماندار، کمیته نظارت بر انتخابات استانداری، رئیس و شهردار شهرستان، معاون فرمانده پادگان مهندسی، معاون امام جمعه، رئیس اداره بازرگانی شهرستان، معاون شبکه بهداشت درمان بروجرد، کمیته ویژه نظارت بر انتخابات فرمانداری برگزار شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: موج جدید کرونا در لرستان بصورت مستقیم جان ۱۴۰۰ نفر از کادر درمان را تهدید می کند. مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جان خادمان سلامت محافظت و آنان را همیاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شعار های پوچ برخی از کاندید ها مردم را از مسئولین دلسرد کرده است. کاندید های محترم از دادن وعده هایی که تنها روی کاغذ عملی می شوند پرهیز کنند.
مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: طرح اینترنت نوروزی از ابتدای اولین روز سال ۱۴۰۰ به مدت سیزده روز با هدف جلوگیری از رفت و آمد ها در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری اپراتور های همراه اول و رایتل اجرا می شود.

مهدی بیرانوند روژمان

خیبر لرستان روی نوار تساویی

رقابت خیبر لرستان و خوشه طلایی ساوه برنده نداشت.هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشورتیم خیبر خرم آباد در یک بازی خانگی که در ورزشگاه تختی این شهر برگزارشد در برابر خوشه طلایی ساوه با نتیجه یک ‌بر یک به تساوی رسید.گلهای این بازی را علیرضا محمودی بازیکن خوشه طلایی ساوه با گل به خودی در دقیقه ۴۹ و در دقیقه ۸۱ نیز حسن مرادی برای خوشه طلایی به ثمر رساندند. خیبری ها در مقابل خوشه طلایی ساوه موقعیت‌های فراوانی برای گل‌زنی داشتند ولی سرانجام به نتیجه‌ی مساوی یک بر یک در مقابل میهمان خودبسنده کردند تا با ۷ امتیاز یک پله سقوط کنند و در رده چهاردهم قرار بگیرند.
نشست هماهنگی اجرای انتخابات شورای شهر شهرستان های لرستان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه، فرمانده نیروی انتظامی لرستان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، فرماندار خرم آباد، رئیس شورای شهر خرم آباد، معاون سیاسی سپاه لرستان، معاونان فرمانداری شهرستان های بروجرد، ازنا، الشتر، الیگودرز، پلدختر و کوهدشت با تشریح اجرای انتخابات شورای شهرهای لرستان و نحوه برگزاری آن با توجه به شیوع ویروس کرونا در محل استانداری لرستان برگزار شد.
بزرگ ترین کارخانه تولید شیرخشک غرب کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ در بروجرد با هدف خودکفایی در تامین شیر خشک منطقه ای و ایجاد اشتغال برای نیرو های بومی احداث خواهد شد. معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم بروجرد و اشترینان، معاون فرماندار، رئیس اتاق بازرگانی شهرستان، معاونت عمران شهرداری و رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد از روند پیشرفت این پروژه بازدید به عمل آوردند.
رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر فروش لوازم‌ خانگی از طریق درج آگهی در برنامه دیوار و شیپور و با اغفال مردم در سراسر کشور اقدام به کلاه‌برداری می‌کرد،

مسجد سلطانی یکی از بناهای تاریخی دیدنی شهر بروجرد است که در مرکز شهر و در کنار راسته بازار قاجاری سنتی بنا نهاده شده‌است.
این مسجد در زمان فتحعلی شاه قاجار بر روی ویرانه‌های مسجد کریم خانی ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای تاریخی کشور می‌باشد. بسیاری این مسجد را یادگار سلسله قاجار در لرستان می دانند. در حالی که در شناسنامه اثر و کتاب تاریخ دورنمای بروجرد اثر استاد حسین حزین ساخت این مسجد را به دوران زندیه نسبت داده اند. مسجد سلطانی بروجرد در دوران فتحعلی شاه قاجار بازسازی و مرمت شد که دو کتیبه سنگی موجود در این بنا سند دستوری شاه قاجار برای مرمت و بازسازی بنای مذکور می باشد.
مسجد سلطانی بروجرد به لحاظ فرم معماری از نوع مساجد چهار ایوانی است و پلان آن همانند مسجد امام و مسجد نبی قزوین است اما از آن‌ها بزرگتر و قدیمی تر است. مسجد سلطانی بروجرد با بیش از ۷۰۰۰ متر مربع وسعت، بزرگترین مسجد تاریخی غرب ایران است.
نشست بررسی و هماهنگی ایجاد پایانه محصولات کشاورزی، ساخت یک درمانگاه و تجهیز بیمارستان مرکزی شهرستان سلسله و دلفان با حضور معاون اجتماعی استاندار، نماینده مردم سلسله در مجلس، مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان، معاون جهاد سازندگی سپاه لرستان، معاون اداره کل غلات لرستان، رئیس جهاد کشاورزی سلسه، رئیس شبکه بهداشت و درمان الشتر و دلفان و فعالین کشاورزی با هدف احداث یک پایانه محصولات کشاورزی و ساخت یک درمانگاه جدید در دلفان و تجهیز بیمارستان مرکزی سلسله تا پایان سال ۱۴۰۰ و صادرات محصولات کشاورزی لرستان به کشورهای خاورمیانه و پوشش درمانی بهتر در ایام شیوع کرونا برگزار شد.
‍ استاندار لرستان گفت: رای مردم یک امانت است نباید با کم کاری و سو مدیرت  خیانت در امانت رخ دهد. مردم را با شعار های پوچ و خیالی بی اعتماد نکنید.

چند طرح صنعتی در منطقه اقتصادی ازنا و الیگودرز با هدف پیشبرد اهداف اقتصادی لرستان و با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل اداره صمت، نماینده مردم ازنا و الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه ازنا، نمایندگان شرکت شستا و مپنا، معاون سازندگی سپاه لرستان و رئیس اداره بازرگانی ازنا افتتاح شد.
سالن بزرگ آمفی تئاتر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد نوروز ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد. مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان از پروژه بزرگ ترین سالن آمفی تئاتر این نهاد در بروجرد باحضور فرماندار، رئیس اداره اوقاف شهرستان، امام جمعه بروجرد و رئیس حوزه علمیه شهرستان بازدید به عمل آورد.
بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور نوبخت معاون اول رئیس جمهوروحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان کشور برگزار شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

حقوق کارگران باید با اقتصاد روز هماهنگ باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران با اقتصاد روز همخوانی ندارد. حقوق کارگران با اقتصاد روز باید هماهنگ باشد. قانون کار و حقوق کارگران که چرخ صنعت و عمران کشور با زحمت آنها می چرخد باید بازنگری شود.