معاون دادگستری لرستان:

رویکرد دستگاه قضا در انتخابات، پیشگیری از تخلف است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: رویکرد دستگاه قضایی در انتخابات ۲۸ خرداد پیشگیری از تخلفات است بنابراین فضای تمامی شهرستان‌های استان به دقت رصد و با هرگونه تبلیغات زودهنگام یا تخلف مشابه از سوی داوطلبان برخورد می‌شود.
تصویر رویکرد دستگاه قضا در انتخابات، پیشگیری از تخلف است

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، بیژن دارایی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان سلسله اظهار داشت: دستگاه قضا با رویکرد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و مبنی بر مر قانون عمل می کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در لرستان عنوان کرد: این ستاد در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی با حضور دستگاه های متولی امر انتخابات برگزار می‌شود و ایجاد تعامل، پیشگیری از تخلف، احضار، هشدار به متخلفان و در نهایت برخورد قاطع با آنها از محورهای فعالیت آن است.

دارایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳ جلسه در ستاد شهرستان های استان برگزار شده و در ستاد استانی نیز چهار کمیته اخبار و اطلاعات، اطلاع رسانی، نصیحت و ارشاد، رصد مدیران و فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا تشکیل و به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی به ریاست دادستان تصریح کرد: در این کمیته پلیس فتا، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی نیز عضو هستند و گروه و کانال های فضای مجازی با دقت مورد رصد قرار می گیرند که در صورت نیاز، با برهم زنندگان امنیت و آرامش روانی مردم در این فضا قاطعانه برخورد می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان همچنین گفت: باتوجه به شرایط کرونایی، تغییر شیوه تبلیغات کاندیداها و استفاده از فضای مجازی، نامزدها و روسای ستاد انتخاباتی باید توجیه شوند و سخنرانان خارج از استان نیز بدون هماهنگی لازم وارد شهرستان نشوند.

دارایی اضافه کرد: شعبه ۱۰۱ کیفری و شعبه سوم دادیاری جهت برخورد با تخلفات انتخاباتی در شهرستان سلسله تشکیل شده است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

301105