گیلان

فرمانده سپاه گیلان در مراسم اجرایی پروژه های محرومیت زدایی سپاه:

عملیات آبرسانی به 711 روستای فاقد آب شرب سالم در سطح استان آغاز شده است

فرمانده سپاه گبلان گفت: عدم دسترسی 711 روستا به آب شرب سالم، نشان از کوتاهی برخی مسئولان در توجه به نیازهای حیاتی مردم در سالهای اخیر است.
این چهره فرهنگی گیلان ازاعضای هیات موسس بنیاد پژوهش میرزا کوچک خان، عضو انجمن مهرورزان گیل، یاران دوشنبه، سردبیر سابق مجله گیلان ما و راه آورد گیل بود.

محققان سازمان زمین شناسی در مطالعات اخیر خود در زمینه پتانسیل یابی ژئوپارک، استان گیلان را به دلیل وجود زمینه‌های مستعد برای زمین گردشگری انتخاب کردند که مطالعه در زمینه تکمیل زیر ساخت‌های این طرح ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
در پی انتشار گزارش بخش خبری 20:30 پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی صورت گرفت؛

دستور صریح مدیرعامل بانک سپه برای پیگیری سریع و حل مشکل واحد تولیدی در گیلان

در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری 20:30 شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای رودسر و رودبار از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند، گفت: هفته گذشته نیز شهرستان‌های املش و رضوانشهر از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند که این تغییر رنگ‌ها نگران کننده بوده و در زمینه ورود به موج ششم کرونا هشدار می‌دهد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان:

صدای پای موج ششم کرونا در گیلان به گوش می‌رسد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه دو شهرستان آبی کرونایی این استان دوباره به وضعیت زرد بازگشتند، گفت: قطعاً هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به توصیه‌ها و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند رنگ بندی شهرهای استان گیلان را باز دستخوش تغییر کرده و ما را وارد موج ششم کند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تولید روغن زیتون افزایش نمی‌یابد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: امسال به دلیل مشکلات اقلیمی و وزش باد گرم در خردادماه سال جاری تولید زیتون نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و به طبع افزایش تولید روغن زیتون نیز نخواهیم داشت.
استاندار گیلان با بیان اینکه سالمندان گنجینه‌های گرانبهایی هر جامعه‌ای هستند، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تأمین نیازمندی‌های سالمندان انجام شود.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان این‌که عدم اختصاص اعتبارات کافی باعث بروز مشکلات در اجرای طرح‌های جوانان می‌شود، اظهار داشت: اختصاص منابع بیشتر به حوزه جوانان می‌تواند آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند را کاهش دهد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به توانمندی، اقتدار و کارآمدی نیروهای مرزبانی و انتظامی، اظهار کرد: همه نیروهای مسلح اعم از ناجا، ارتش، سپاه و بسیج در خدمت امنیت و آسایش مردم هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رود محموله‌های جدید واکسن به استان گیلان در روزهای آینده خبر داد و گفت: شهروندان دغدغه واکسیناسیون اعم از دُز نخست و دوم را نداشته باشند.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان خبر داد:

اجرای نهضت ارتقای سواد رسانه

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان از اجرای نهضت ارتقای سواد رسانه در راستای صدور فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری خبر داد.
نتایج بررسی مقدماتی امکان‌سنجی باستان‌شناسی در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی ماسوله در مناطق کوهستانی اطراف این شهر پیشینه حضور انسان در منطقه را حداقل تا ۴ هزار سال پیش به عقب برد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

سیل ۲۰ میلیارد تومان به گیلان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از خسارت حدود ۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به استان به ویژه آستارا، خبر داد.