کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، استان کرمانشاه خبر داد:

جشن انار اورامانات در آستانه جهانی شدن

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با عنوان اینکه خواستگاه انار اورامانات در استان کرمانشاه است، گفت: درخواست کرده ایم جشن برداشت انار به نام این منطقه ثبت جهانی شود.

پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/4

دانش آموزان مناطق محروم از فضای آموزش نا برابری رنج می برند/ آیا این است حق مناطق محروم؟

در این روزهایی که کرونا روزانه جان خیلی ها را می گیرد و موجب تعطیلی و مجازی شدن آموزش ها شده است، بیشتر فضای آموزش نا برابری در مناطق محروم دیده می شود که موجب مشکلاتی برای برخی از دانش آموزان شده است که از امکاناتی مانند دسترسی به تبلت هوشمند و اینترنت بی بهره هستند و این گونه آموزش مجازی در مناطق محروم به صورت نیمه تعطیل در آمده و حتی در برخی موارد موجب ترک تحصیل عده ای از دانش آموزان این مناطق شده است و این مهم ناراحتی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام این خبر که کرمانشاه بعد از چهل سال صاحب موزه منطقه ای می شود عنوان کرد: این پروژه از دهه پنجاه شروع شده و هنوز درست نشده است؛ در حال حاضر با کمک استاندار اعتبار 75 میلیارد ریالی برای این پروژه گرفته ایم و به زودی کارهای تکمیلی این طرح انجام تا این استان صاحب حوزه باستان شناسی شود که کار بسیار بزرگی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه ساخته دوران قاجار است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به طور کلی از 90 کلیسایی که در فهرست آثار ملی قرار گرفته است کلیسای پنطی کاسنی، نمازخانه و قلب مقدس مسیح در این استان قرار دارند و کلیسای قلب مقدس مسیح در سال 1293 در دوران قاجار در این شهر ساخته شد

استاندار کرمانشاه با اشاره به فداکاری حضرت زینب (س) قهرمان دشت کربلا، پرستاران این فرشتگان سفید پوش را قهرمان دشت امروز دانست و افزود: مردم ایران برای آدمهای فداکار ارزش زیادی قائل هستند و تاریخ همیشه افراد اثر گذار در جامعه را نقد و ثبت کرده است
ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

بیماری کرونا نقش پر رنگ و از خودگذشتگی پرستاران را نشان داد

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از جانگذشتگی پرستاران در خدمات رسانی به بیماران کرونا نقش پر رنگ این عزیزان را در کادر درمان نشان داد، در صورتی که در سالهای گذشته نقش مهم این عزیزان دیده نمی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح جمع آوری و تصفیه‌ی فاضلاب شهر کرمانشاه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: هر چند در این راستا پیگیری‌های انجام شده است، اما تامین این میزان اعتبار نیاز به یک حرکت اساسی دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه اکنون کشور در مقطع حساسی قرار دارد و باید کاری انجام داد گفت: انقلاب و نظام برای تحول نیازمند انجام کارهای بزرگ است و باید این مهم را باور داشته باشیم که این استعداد و توانایی در میان مردم کشور و جوانان ایرانی برای انجام کارهای بزرگ وجود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در افتتاح کارخانه سینا:

به دنبال راه علاجی برای رفع تحریم ها رفتیم

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاحیه کارخانه قوطی سازی کرمانشاه با عنوان اینکه ما در مواجهه با تحریم‌ها و عهدشکنی خارجی‌ها به بهانه تحریم، ما 2 راه داشتیم گفت: انتظار برای رفع تحریم یا یافتن راه علاج تحریم ها؛ که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

استاندار کرمانشاه در مراسم بهره برداری از پروژه بزرگ کارخانه قوطی زمزم اظهار داشت: این پروژه بزرگ و ماندگار در شرایط دشوار تحریم های ظالمانه، بحران کرونا و جنگ همه جانبه اقتصادی و با تکیه بر توان داخلی به بهره برداری رسید که نماد اقتصاد مقاومتی می باشد.
با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور؛

کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه افتتاح شد

کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو  هزار میلیارد تومان با مشارکت بنیاد مستضعفان در کرمانشاه افتتاح شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف ۳۷ قطعه اشیاء تاریخی در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۳۷ قطعه اشیاء عتیقه و تاریخی متعلق به دوره اسلامی در شهرستان اسلام آباد غرب کشف و ضبط شد.