از قتل 3 نفر در نزدیکی دادگستری تا زورگیری در بیخ گوش فرماندهی انتظامی؛

در کرمانشاه چه خبر است؟!

یادداشت/ای کاش مسئولان ریشه ها و علتهای این جرائم را که به اعتقاد کارشناسان بیشتر اقتصادی و فرهنگی است را بیشتر متوجه شوند و دغدغه آن را در خود بیش از اینها ایجاد کنند چراکه لااقل خانواده و عزیزان آنان نیز در این شهر پر تهدید زندگی می کنند.

سایت خبری پرسون- پس از وقوع ماجرای تلخ و جانکاه قتل 3 نفر در نزدیکی دادگستری استان کرمانشاه آنهم در هنگام نشست خبری رئیس کل دادگستری استان با همکاران رسانه ای، این حادثه هولناک ذهن من و همکارانم در صداوسیما را بشدت درگیر کرده بود پس از پخش اخبار با همان ذهن ناراحت از جنایت صبح سه شنبه، به سمت مغازه برادرانم در اوائل شب گذشته، در خیابان شهید محمدباقر صدر، درست روبروی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه رفتم حدود ساعت 19 بود که به ناگاه صدای داد و فریاد زنی بلند شد برادرانم به اتفاق تعدادی از همکاران مکانیک، به سمت صدا (کوچه بن بست روبروی نیروی انتظامی ) رفتند و می بینند 2 نفر از اراذل که قصد داشتند کیف آن زن بی پناه را که کودک خردسالش را همراه داشت به سرقت ببرند با تهدید چاقو به باد کتک گرفتند برادرانم و همکارانشان به کمک آن زن رفتند و در این حین یکی از زورگیران قلدر را می گیرند و زور گیر دیگر با موتور موتواری شد من و برخی مردم هم به سمت زورگیر رفتیم و او 2 نفر از مردمی که به کمک زن وحشت زده رفته بودند را با چاقو زخمی کرد.

در این حین من به پلیس 110 زنگ زده و موضوع را اطلاع دادم تا آمدن پلیس بیش از 20 دقیقه طول کشید آنهم درست در کنار فرماندهی انتظامی استان، فوریتهای پزشکی نیز بعد از حدود نیم ساعت در حالی به محل رسیدند که مصدومان قبل از آن به مرکز درمانی اعزام شدند و خوشبختانه از معرکه جان سالم به در بردند و گوش نیروهای فوریت های پزشکی که بصورت غیر فوری در محل حاضر شده بودند بدهکار اعتراض مردم نبود.

دستگاههای امداد رسان یا باید بصورت فوری و صحیح ارائه خدمت کنند و یا واژه فوریت را از پیشوند نام شان حذف کنند.

در این مدت انتظار مردم برای حضور پلیس خیابان که سرشار از جمعیت شده بود تقریبا بسته بود و زورگیر قصی القلب هم همچنان تلاش می کرد تا فرار کند. با حضور پلیس غائله به پایان رسید من هم تاخیر پلیس و اورژانس را به آنان تذکر دادم.

حال باید از مسئولان پرسید در کرمانشاه چه خبر است و چه کسی باید به این وضعیت پاسخ دهد؟

چرا در این شهر و استان مردم باید در این سطح و به این شکل جرم و بزه ببینند؟

چرا آمار سرقت در استان اینقدر بالاست ؟ بنا بر آمارهای ارایه شده در نیمه اول امسال در کرمانشاه 5 هزار سارق دستگیر شدند.

افزایش چشمگیر میزان بزه از سرقت درپوش فاضلاب و سیم برق و تلفن گرفته تا سرقت منازل و زورگیری مردم را بشدت نگران کرده است.

چرا زن و مادر ایرانی آنهم درست در آستانه روز زن و مادر نباید امنیت داشته باشد تا حتی درست در کنار فرماندهی انتظامی راه برود؟

با خودم فکر می کردم که اگر برای این زن و فرزند خردسالش اتفاق تلختری می افتاد چه کسی مسئولیت آنرا می پذیرفت؟

اگر چاقوی این زورگیر به عضو حساس مجروحین اصابت می کرد و یا چاقو که به لطف خدا از چند میلیمتری گردن برادرم رد شد به سر و گردنش اصابت می کرد چه کسی پاسخگو بود؟
چرا باید میزان بزه و جسارت بزهکاران به اینجایی جایی رسیده که نباید می رسید؟

ای کاش مسئولان ریشه ها و علتهای این جرائم را که به اعتقاد کارشناسان بیشتر اقتصادی و فرهنگی است را بیشتر متوجه شوند و دغدغه آن را در خود بیش از اینها ایجاد کنند چراکه لااقل خانواده و عزیزان آنان نیز در این شهر پر تهدید زندگی می کنند.

چرا در جامعه و استان ما که پر از استعداد و ظرفیت های فراوان است این همه بیکاری و فقر وجود دارد؟

بدیهی است هرچه میزان فقر و مشکل معیشت بالا برود به همان اندازه میزان سرقت و جرم نیز بالا خواهد رفت و زندانها هم دیگر نه جایی برای نگهداری مجرمان دارند و نه راهکار مناسبی برای رفع این مشکل است.

کارشناسان معتقدند در کنار نظارت لازم متولیان، می بایست فقر و موانع اقتصادی را مرتفع کرد و به مقوله فرهنگی سازی و رفع اشکلات اساسی سیستم فشل اداری نیز توجه ویژه شود تا وضعیت نامناسب و آزاردهنده کنونی از میان برداشته شود و شرایط و زندگی شایسته در شان مردم شایسته و انقلابی ایران فراهم شود و این مهم نیز حاصل نمی شود مگر در سایه ایجاد اراده حقیقی، برنامه ریزی اصولی، نظارت اصولی، تعامل و دلسوزی.

رسول مرادی فعال رسانه

231325