خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن اشاره به برخی اقدامات خدمت رسان آستان قدس رضوی در عرصه اجتماعی، تصریح کرد: در راستای توسعه خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی، بنیاد کرامت رضوی برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه نیازمندان ایجاد شده، که با مشارکت‌های مردمی تاکنون خدمات گسترده‌ و متنوعی را به اقشار کم درآمد جامعه ارائه کرده است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی:

بهره‌برداری از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی در خراسان رضوی

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در هفته بسیج جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آبرسانی فعالیت‌های چشمگیری داشتند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۰۰ پروژه توسط بسیج سازندگی به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش حجم آلاینده‌ها پس از ۲ روز پیاپی «پاکی» در چهارمین روز آذرماه ۱۴۰۲، در شرایط «سالم» برای تنفس شهروندان قرار گرفت.
مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احیا و آماده‌سازی کاروانسراها را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری برشمرد.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با پرسون:

توصیه ما به دولت دخالت نکردن در کار خودروسازان است

رئیس کمسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه ما در مجلس دخالت نکردن دولت در کار دو شرکت خودروساز بزرگ است اما با این حال انتظار هم داریم حمایت خود را از این دو شرکت کاهش ندهد.
گرد و غبار میهمان ناخوانده مشهدی ها:

فعالیت مراکز آموزشی مشهد در نوبت عصر غیرحضوری شد

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی گفت: تمامی فعالیتهای آموزشی شهرستان مشهد در مقاطع تحصیلی مختلف طبق مصوبه این کارگروه برای نوبت عصرشنبه به دلیل افزایش گرد و غبار مجازی و غیر حضوری شد.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت:کلیه فعالیت های آموزشی تمامی مراکز آموزشی و ورزشی در مدارس مشهد و نواحی هفت گانه، تبادکان، احمد آباد و رضویه در نوبت عصر به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود .
خط ریلی خواف- هرات از بلاتکلیفی خارج شد:

117 میلیارد تومان هزینه تکمیل خط ریلی

مجری راه‌آهن خواف- هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: قرار است در مدت ۶ ماه این خط تکمیل شود که با تکمیل آن کشورهای حوزه دریای خزر به یکدیگر و از طریق روسیه به اروپا متصل می‌شوند.
امام جمعه مشهد گفت: دشمن با راهکارهای فرهنگی و جنگ ترکیبی همه‌جانبه‌ای که امروزه در جریان است دل و ذهن جوانان ما را هدف گرفته است تا میان مردم و نظام جدایی ایجاد کند.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه شرط پذیرش گردشگران سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان ها دارا بودن مجوزIPD است گفت: تا کنون ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه، مجوز گردشگری سلامت را کسب کرده‌اند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد:

توجه ویژه کنفرانس برنامه‎‌ریزی و مدیریت شهری به حوزه نخبگانی

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این هفته دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‎‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود که فراتر از سطح ملی، در سطوح بین‌المللی نیز اثرگذار است.
شرایط برای گروه های حساس به وضعیت هشدار رسید:

هوای مشهد همچنان ناسالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیست و دومین روز آبان ۱۴۰۲ برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خبر داد:

کاهش مجدد آب سدهای استان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون تنها هشت درصد از حجم ذخیره سدهای استان آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد بود.
جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزار شد:

85 اثر برگزیده در راه استقبال از بهار 1403

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: ۸۵ اثر هنری در بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شد.