آذربایجان شرقی

به بهانه روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار؛

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق؛ به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی

شاعری برآمده از خاک آذربایجان، مرزهای شعر و ادب را در نوردید و نه تنها در ایران بلکه در فراسوی مرزهای این سرزمین پهناور، دل‌های مردمان ترک و فارس را در سرتاسر دنیا تسخیر کرد و چه زیبا خود گفته بود که در "شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق؛ به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی"
مزدم آذربایجان شرقی از دولت می‌خواهند طرح انتقال آب ارس به تبریز را با تزریق اعتبار تکمیل کند. خط ۱۳۵ کیلومتری انتقال آب رودخانه مرزی ارس به تبریز و شهرها و روستاهای سر راه، با گذشت هشت سال هنوز ۳۵ کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد
زهرا بقایی

سد امند تبریز

سد امند تبریز  یکی از جاهای دیدنی شبستر در نزدیکی روستای امند و در شمال غربی شهر تبریز واقع شده است. طبیعت بسیار زیبای آن، از پتانسیل های گردشگری منطقه محسوب می شود.
با پرسون سفر کنید؛

دیدنی های جذاب شهر تبریز

شهر پر راز و رمز تبریز، پایتخت استان آذربایجان شرقی، نفش زیادی در زمینه های اقتصادی و سیاسی کشور از قدیم تا کنون داشته است.
آب، حیاتی ترین موضوع آذربایجان شرقی است نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز متوقف و باید در دولت جدید این اراده را ایجاد کنیم که به هر نحوی شده این پروژه حیاتی به اجرا در آید.
رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جبران کمبود واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از وضعیت آب در زوستاهای این منطقع ابراز نگرانی کرد و گفت اگر وضعع به همین منوال پیش برود باغ‌های منطقه خشک می‌شود. وی از مسئولین خواست در راستای حل این مشکلات اقدام کنند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

پیشرفت 98درصدی خط انتقال آب نهند به تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به آخرین وضعیت پروژه اصلاح خط انتقال آب از سد نهند به تبریزاشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد پروژه تاکنون اجرایی شده است و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی اکیپ پروژه و طبق قول مساعد متولیان امر، ۲ درصد باقی مانده پروژه تا نیمه دوم شهریورماه تکمیل می‌شود.
رئیس دادگاه عمومی بخش ایلخچی گفت: مددجوی زندانی محکوم به قصاص نفس، پس از ۱۸ سال با تلاش همکاران قضایی و ورود ریش سفیدان بخشوده شد
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار تبدیل استانداری آذربایجان شرقی به "استانداری ویژه" شد و گفت: گزینه‌های استانداری وزارت کشور در مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بررسی می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تحریم، دلیل عدم انتقال آب ارس به تبریز

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از نقش تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران مانع اجرایی‌شدن طرح انتقال آب ارس به تبریز خبر داد.
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

افزایش تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه افزایش سرعت واکسیناسیون در این شهر اشاره و اعلام کرد: تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز به ۱۲ مرکز افزایش می‌یابد.