بهترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به بدروم

اگر قصد سفر به بدروم را دارید، باید لیستی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آن را در دست داشته باشید. در این مطلب شما را با برترین مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهر ساحلی ترکیه آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.
تصویر بهترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به بدروم

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مطلب شما را با برترین مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهر ساحلی ترکیه آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

جزیره خرگوش

این جزیره نه‌تنها زیستگاه خرگوش‌های وحشی است، که خود نیز ظاهری خرگوش‌مانند دارد. جزیره خرگوش بهترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا و خارق‌العاده‌ترین خرابه‌های باستانی را یک‌جا در دل خود جمع کرده است. به همین دلیل از دیدنی‌ترین مناطق بدروم برای گردشگران تور بدروم نوروز 1404 به شمار می‌رود.

موزه باستان شناسی زیر آب

این موزه از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که به دلیل قرارگرفتن زیر آب حال‌وهوای کاملا متفاوتی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. از عجایبی که در موزه باستان‌شناسی بدروم نگهداری می‌شود باید به قدیمی‌ترین کشتی غرق‌شده یونانی در جهان اشاره کرد. البته به‌جز این کشتی، طلا و جواهرات، اشیای قیمتی و مجسمه‌های زیادی هم در این موزه حضور دارند که بازدید از آن‌ها برای علاقمندان به تاریخ جذابیتی وصف‌نشدنی به همراه دارد.

آرامگاه هالیکارناسوس

این آرامگاه دیدنی در سال‌های 353 تا 350 قبل از میلاد توسط معمار پیتئوس برای یادبود ماسول، پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشی، ساخته شد. مصالح به‌کاررفته در این بنا سنگ مرمر و سبک معماری آن تلفیقی از سبک مصری و یونانی است. آرامگاه هالیکارناسوس ابتدا توسط زلزله و سپس طمع شوالیه‌های سنت جان سرنوشتی رو به ویرانی پیدا کرد. بااین‌حال، امروز این جاذبه دیدنی تبدیل به موزه‌ای روباز در بدروم شده است که پرده از حوادث تلخ تاریخی و ظرافت‌های هنری معماری در سبک قدیم برمی‌دارد.

دروازه میندوس و آرامگاه هالیکارناسوس

دروازه میندوس

از جاهای دیدنی بدروم می‌تواند دروازه میندوس باشد که از آن تنها ویرانه‌ای به‌جامانده است. این دروازۀ نصف‌ونیمه، بخشی از دیوار مستحکمی است که برای محافظت از شهر دورتادور شهر باستانی هالیکارناسوس را احاطه می‌کند. البته تخریب این دروازه از فضای جذاب تاریخی آن چیزی کم نکرده است. در اطراف دروازه میندوس چندین جاذبه باستانی دیگر مانند برج‌های نگهبانی، مقبره‌های گوناگون و بقایایی از یک خندق هم به چشم می‌خورد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. دروازه میندوس بدروم در ضلع غربی مرکز شهر قرار دارد.

ساحل شتر

در این ساحل شترهای مهربان و فروتن میزبان شما خواهند بود. در این ساحل امن و زیبا فرصت دارید تا به اندازه همه عمرتان لذت شترسواری کنار ساحل را تجربه کنید. تماشای صحنه باشکوه طلوع و غروب آفتاب و درخشش نور آن در آب‌های کریستالی دریای اژه از بهترین تفریحات ساحل شتر است. کافه‌گردی، آبتنی‌کردن، گرفتن حمام آفتاب و سرگرمی‌های آبی از دیگر جذابیت‌های نهفته در این منطقه هستند.

دهکده ساحلی بیتز

برای سفرهای خانوادگی انتخابی بهتر و هوشمندانه‌تر از دهکده ساحلی بیتز در میان جاهای دیدنی بدروم وجود ندارد. این دهکده تفریحی هم ساحلی امن و تمیز دارد و هم مناظری روح‌نواز از باغات زیتون را برای گردشگران تور بدروم به تصویر می‌کشد. به این دو حسن بزرگ، امتیاز وجود ده‌ها تفریحات مهیج آبی را هم اضافه کنید.

قلعه سنت پیتر

قلعه سنت پیتر سرنوشت پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است؛ این قلعه ابتدا با هدف حفاظت از حملات دشمن ساخته شد. با گذشت زمان به پناهگاه مسیحیان آسیای صغیر تغییر کاربری داد. با قدرت‌گرفتن ترک‌ها مسجدی در آن بنا شد و بعد از دوره‌ای کوتاه به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. درحال‌حاضر این قلعه موزه‌ای بزرگ و مجلل است که بخش اعظمی از تالارهای آن به موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم اختصاص دارد.

آمفی تئاتر بدروم

این سازه سنگی عظیم به قرن چهارم قبل از میلاد تعلق دارد. در آن زمان یونانی‌ها این آمفی‌تئاتر را با هدف سرگرمی بیشتر برای خود ساختند و رومی‌ها 6 قرن بعد آن را به بهترین شکل ممکن بازسازی کردند. درحال‌حاضر این آمفی‌تئاتر میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی محلی است. اگر خوش‌اقبال باشید و ردیف بالایی از این آمفی‌تئاتر نصیبتان شود، می‌توانید با چشم‌اندای زیبا از دریای اژه و کوه‌های باصلابت به تماشای کنسرت‌ها و جشنواره‌های رنگارنگ این شهر بنشینید.

آمفی تئاتر بدروم

کارخانه کشتی‌سازی

از دیگر جاهای دیدنی بدروم کارخانه کشتی‌سازی عثمانی است. این جاذبه همان‌طور که می‌شود از نامش حدس زد، کارخانه‌ای متعلق به عثمانیان بود که درحال‌حاضر به موزه‌ای با دیدنی‌های عجیب تغییر کاربری داده است. این کارخانه آنقدر برای عثمانی‌ها اهمیت نظامی داشت که برای مراقبت از آن چندین برج نگهبانی اطراف آن ساختند. امروز در این بنا به جای کشتی می‌توانید از قبرهای مزین‌شده به حروف لاتین دیدن کنید.

بندر یالیکاواک

در فاصله 20 کیلومتری از شهر بدروم بندری بزرگ و وسیع تحت عنوان بندر یالیکاواک به چشم می‌خورد که از نظیر جذابیت‌های بصری جاذبه‌ای مهم قلمداد می‌شود. این بندر زیبا و چشم‌نواز ضمن داشتن بوتیک‌های رنگارنگ و متنوع میزبان عمارت‌های باشکوه، رستوران‌های مجلل و اسکله معروف قایق‌های تفریحی است. جذابیت‌های تفریحی بندر یالیکاواک آنقدر بی‌شمار است که نام آن را در فهرست محبوب‌ترین دیدنی‌ه به ثبت رسانده‌اند.

موزه دریایی بدروم

شهر بدروم در صنعت دریایی پیشتاز تمام شهرهای ترکیه است. ازهمین‌رو، در بدروم موزه‌ای به نمایش آثار مرتبط با این صنعت اعم از ماکت کشتی‌های تاریخی، تجهیزات ماهی‌گیری و موجودات دریایی اختصاص پیدا کرده است. جالب است بدانید که قدمت برخی از آثار نگهداری‌شده در این موزه به دوره‌های تاریخی قبل از میلاد بازمی‌گردد.

خلیج بارداکچی

خلیج بارداکچی از دیدنی‌ترین مناطق بدروم است که جان می‌دهد برای تجربه یک اقامت رویایی. در این منطقه زیبا هتل‌های بی‌شماری جا خوش کرده‌اند که پس‌زمینه تمام اتاق‌هایشان منظره‌ای باشکوه از خلیج و سواحل محصورشده در میان درختان نخل است.

آسیاب‌های بادی بدروم

آسیاب‌های بادی این شهر تاریخی بسیار کهن دارند. معروف‌ترین آسیاب‌های بادی بدروم هم گروهی هشت‌تایی از آن‌ها هستند که در امتداد بین شبه‌جزیره پداسا و گامبت قرار دارند. ایستادن بر فراز این آسیاب‌های قدیمی موجب خلق منظره‌ای پانورامایی از دریای اژه و تپه‌های سوزنی می‌شود. بنابراین، به جایگاه والای تاریخی این جاذبه جلوه‌های بصری شکوهمند را هم اضافه کنید.

ویرانه‌های باستانی پداسا

در فهرست جاذبه‌های دیدنی بدروم ترکیه به نام درخشان ویرانه‌های باستانی پداسا می‌رسیم که برای بازدید از آن باید رنج کمی کوهنوردی را به جان بخرید. این سازه باستانی یادگاری از قرن 6 و 11 قبل از میلاد است که از آن به عنوان سکونتگاه باستانی کاریانی یاد می‌شود. یافتن معبدی باشکوه از آتنا، خدای معروف یونانی، در این ویرانه‌ها ارزش بازدید از این جاذبه‌ را صدچندان کرده است.

باردکچی حمام

اماکن تفریحی بدروم چیزی کم از دیدنی‌های تاریخی آن ندارد. اسکار بهترین تفریحات این شهر هم به باردکچی حمام تعلق می‌گیرد که آرامش را به معنای واقعی کلمه برای جسم و جان شما به ارمغان می‌آورد. باردکچی حمام اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع حمام ترکی در بدروم است که با ارائه خدماتی ویژه در ماساژ گردشگران را حسابی سر ذوق می‌آورد.

پارک آبی پایرتس این کاکتوس

پارک آبی پایرتس این کاکتوس پیشکسوت تمام پارک‌های آبی شهر بدروم است. این پارک اگرچه قدیمی و کوچک است؛ اما، به لطف طراحی خلاقانه و بهره‌مندی از متنوع‌ترین بازی‌های آبی هنوز هم جایگاه محبوبی در قلب مردم محلی و گردشگران این منطقه دارد. این پارک آبی در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است.

بهترین تجربه گشت‌وگذار با تور بدروم تریپ

برای تماشای جاهای دیدنی بدروم، هیچ گزینه‌ای بهتر از همراه شدن با تور ترکیه نیست؛ چراکه هم مقرون‌به‌صرفه‌تر سفر کرده و هم از راهنمایی تورلیدری مجرب بهره‌مند خواهید شد. اما اگر می‌خواهید شخصی سفر کنید، برای خرید بلیط ارزان هواپیما به تریپ مراجعه کنید. آژانس گردشگری تریپ، ارائه‌دهنده ارزانترین پروازهای ایرانی و خارجی با پشتیبانی 24ساعته، همراه شما برای کسب تجربه‌های جدید است. برای مشاهده برنامه تورها یا تاریخ‌های پرواز به بدروم، به www.trip.ir سر بزنید.

منبع: آژانس گردشگری تریپ

791060

سازمان آگهی های پرسون