چگونه می‌توان با هوش مصنوعی بر شبکه نمایش خانگی نظارت کرد؟

مدیران ساترا معتقدند فعالیت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در چند حوزه با هوش مصنوعی گره خورده است که یکی از مهم‌ترین بخش آن، مربوط به استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای نظارت بر فعالیت سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی است.

تصویر چگونه می‌توان با هوش مصنوعی بر شبکه نمایش خانگی نظارت کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، با گسترش فضای مجازی و افزایش حجم محتوای صوتی و تصویری، نهادهای نظارتی مانند ساترا با چالش‌های پیچیده‌ای در مدیریت و نظارت بر محتوای منتشر شده مواجه هستند. در این میان ساترا به دنبال این است از ظرفیت هوش مصنوعی برای انجام هر چه بهتر فعالیت‌های خود بهره‌مند شود؛ چراکه معتقد است، هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند در تسهیل و بهبود فرآیند نظارت پیشینی (پیش از انتشار محتوا) ایفای نقش کند.

بر همین اساس رئیس ساترا، معاون این سازمان و همچنین یک کارشناس در حوزه معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی نکاتی را در باب استفاده از هوش مصنوعی تدوین مقررات برای تولید و انتشار محتوا و نظارت بر فعالیت سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مطرح کرده‌اند.

سعید مقیسه، رئیس ساترا درباره‌ی ظرفیت هوش مصنوعی معتقد است: کارکرد هوش مصنوعی در زمینه‌هایی شامل هوشمند کردن سیستم‌های خبره و پالایش هوشمند محتوا برای ما کاربردی خواهد بود. این یک بعد از هوش مصنوعی است اما در بعد دیگری از هوش مصنوعی، ما بیشتر عقب‌ افتاده‌ایم؛ آن هم تولید محتوا توسط افراد با اتکا به ابزارهای هوش مصنوعی خارجی است که به‌طور فزاینده‌ای در میان مردم رواج یافته است. باید توجه داشت که هوش مصنوعی مقوله جدیدی نیست و از زمان معرفی چت‌جی‌پی‌تی، این فناوری بین عموم مردم شناخته شده است.

هوش مصنوعی در کدام بخش ساترا راهگشاست
محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا معتقد است: فعالیت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حال حاضر در پنج حوزه تدوین مقررات در حوزه استفاده سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی از هوش مصنوعی برای تولید و انتشار محتوا، ملزم ساختن رسانه‌های کاربر متقاضی مجوز به استفاده از هوش مصنوعی برای انجام هر چه بهتر نظارت محتوایی، استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای نظارت بر فعالیت سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، با هوش مصنوعی پیوند خورده است.

نقش هوش مصنوعی در نظارت بر شبکه نمایش خانگی
محمدرضا محمدی، کارشناس معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی هم درباره نقش هوش مصنوعی بر نظارت ساترا معتقد است: هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند در تسهیل و بهبود فرآیند نظارت پیشینی (پیش از انتشار محتوا) ایفای نقش کند. هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی، تحلیل تصاویر و ویدئوها، و همچنین تکنیک‌های یادگیری عمیق می‌تواند محتوای چندرسانه‌ای را پیش از انتشار بررسی کرده و با تطبیق آن با قوانین و معیارهای اخلاقی و فرهنگی، محتوای نامناسب یا خلاف قوانین را شناسایی کند. این تکنولوژی قادر است با سرعت بسیار بالا و دقت بیشتر نسبت به روش‌های انسانی، حجم عظیمی از داده‌ها را تحلیل کرده و از انتشار محتوای خطرناک یا نامناسب جلوگیری کند. بنابراین فناوری هوش مصنوعی قادر به کنترل همه چالش‌های پیش‌روی تنظیم گری سکوها است. استفاده از هوش مصنوعی کمک شایانی به ایفای نقش تنظیم‌گری و نظارت و کنترل اجرای ضوابط و مقررات می‌کند. بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای اعمال قواعد تنظیم‌گری از مهم‌ترین مأموریت‌های پیش روی ساترا است.

منبع: زومیت

790862

سازمان آگهی های پرسون