تخصیص ارز ترجیحی یکی از ابزار حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تخصیص ارز ترجیحی همچنان یکی از ابزارهای حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت داروها و حفظ پایداری بازار دارو است.
تصویر تخصیص ارز ترجیحی یکی از ابزار حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدحیدر محمدی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بخش نخست لایحه بودجه 1404 افزود: افزایش نیافتن تعرفه گمرکی و سود بازرگانی دارو، تجهیزات و شیرخشک نوزادان و ادامه تخصیص ارز ترجیحی برای سال آینده نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به حفظ دسترسی عمومی به اقلام مذکور با قیمت مناسب است.

وی تاکید کرد: این تصمیم می‌تواند به کاهش فشار بر زنجیره تأمین کمک کرده و از افزایش قیمت در بازار داخلی جلوگیری کند؛ در این راستا سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا با استفاده از این سیاست‌ها، داروهای با کیفیت بالا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت عمومی، تخصیص ارز ترجیحی همچنان یکی از ابزارهای حمایتی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت داروها و حفظ پایداری بازار دارو است.

محمدی تاکید کرد: همچنین، سازمان غذا و دارو باید نظارت دقیقی بر فرآیند واردات و تخصیص ارز داشته باشد تا از هرگونه تخلف و سوءاستفاده جلوگیری کرده و اطمینان حاصل کند که این سیاست‌ها واقعاً به نفع مردم و نظام سلامت کشور اجرا می‌شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت، ایران با داشتن تاییدیه‌های بین‌المللی در زمینه تولید و بازرسی دارویی، از جمله عضویت در پیکس و اخذ تاییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت بالایی در تامین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد.

حمدی تصریح کرد:باید شرایط تامین و توسعه صادرات دارو در راستای برنامه هفتم توسعه به انجام برسانیم و هدف گذاری و رسیدن به تراز تجاری مثبت با همکاری دولت، مجلس و شرکت ها ضروری است.

منبع: ایرنا

790756

سازمان آگهی های پرسون