رتبه اول بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از رتبه اول بانک در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ، وام های مشاغل خانگی، ازدواج و کمیته ام.داد در سطح شبکه بانکی خبر داد
تصویر رتبه اول بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها اظهار داشت: همکاران بانک با پرداخت حداکثری تسهیلات تبصره ۱۸، و وام های قرض الحسنه مشاغل خانگی، ازدواج و کمیته امداد و تسهیلات تکلیفی کاری ارزشمند و پرزحمت ارائه دادند و تصویر بسیار زیبا از فعالیت بانکی خلق کردند که در ذهن ذینفعان و همه دستگاه های اجرایی به یادگار می‌ماند.

وی افزود: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و وام های خرد مشاغل خانگی ، ازدواج و اشتغال مددجویان کمیته امداد حائز رتبه اول شبکه بانکی است و در پرداخت تسهیلات معرفی شدگان بنیاد شهید، بهزیستی، رتبه دوم شبکه بانکی را کسب نموده است. این بانک در عملکرد تسهیلات تکلیفی و تبصره ای پیشگام است.

شیخ حسینی تاکید کرد: ارکان اعتباری بانک با این عملکرد مناسب حماسه ای خلق کرده اند و عملکرد آنان واقعا در خور تقدیر و قدردانی است. همکاران ستادی با در نظر گرفتن جمیع جهات و کنترل مقداری ترازنامه و مدیریت نقدینگی و تامین مالی و فراهم سازی بودجه مناسب در خلق این عملکرد درخشان نقش موثر ایفا کرده اند. بانک این دستاورد را با رعایت سیاست های احتیاطی و کنترلی بانک مرکزی در حوزه خلق نقدینگی، کنترل پایه پولی و مهار تورم حاصل نموده است.

وی کسب رتبه اول استانهای همدان و آذربایجان غربی در جشنواره شهید رجایی در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی را افتخاری مهم اعلام نمود و گفت: به مدیران استان و همکارانم کسب این موفقیت را تبریک می گویم.مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح نمود: برنامه های تحولی، راهبردی و عملیاتی بانک طی دوره های اخیر بسیار اصولی و منطقی بوده است و برنامه جبران زیان انباشته به طور دقیق زمان بندی شده و قابلیت اجرا هم دارد. در مسیر اجرا برخی استانها در برخی شاخصها روند برنامه را طی نکرده اند. در واقع این استانها برای نیمه دوم سال باید تغییر نگاه داشته باشند. تجهیز منابع، وصولی مناسب و مدیریت وضعیت اعتبارات اسنادی صادر شده از مهمترین اقداماتی است که استانها باید مد نظر داشته باشند تا به مدار اصلی برنامه برگردند.

وی توضیح داد: در موضوع اعتبار اسنادی واقف هستیم که برخی بنگاهها به دلیل شرایط اقتصادی، بموقع به تعهدات خود ایفا نکرده اند و بانک توسعه تعاون نیز این اقدامات را برای حمایت از تولید ارائه داده است، البته انضباط مالی و نقدینگی بانک مهم است و استانها مراقبت داشته باشند تا با حداکثر توان و بهره گیری از ابزارها و راهکارهای موجود وضعیت خود را در اعتبار اسنادی صادر شده بهبود ببخشند.

شیخ حسینی ادامه داد:با توجه به عملکرد خوب همکاران و سوددهی بانک در پایان شش ماه اول سال‌جاری با تداوم روند سود ناشی از عملیات بانکی تا پایان سال این هدفگذاری را داشتیم که زیان انباشته ناشی از عملکرد دهه گذشته جبران شود. در حال حاضر به دلیل وضعیت اعتبارات اسنادی صادر شده حدود ۵۰ درصد با سود هدفگذاری شده فاصله داریم که در شش ماهه دوم سال‌جاری با وصول مطالبات مربوط به اعتبارات اسنادی ان شاءالله الباقی زیان انباشته ناشی از عملکرد بانک در دو دوره مدیریت سابق را به صفر خواهیم رساند.وی بیان داشت: بانک توسعه تعاون از جمله بانکهایی است که تسهیلات را به بخشهای واقعی اقتصاد تخصیص داده و تسهیلات جدید پرداخت می کند.

این مقام بانکی خاطر نشان کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون در انضباط اعتباری بسیار مناسب بوده است. هزینه های مشکوک الوصول که هم اکنون به بانک تحمیل شده مربوط به پرونده های متعارف اعتباری نیست، بجز اعتبارات اسنادی که قطعا همکاران طی هفته های آینده ساماندهی خواهد شد بخش زیادی از هزینه های مشکوک الوصول مرتبط با پرونده های تسهیلات ارزی به نیروگاهها در سال های میانی دهه ۹۰ و مربوط به نرخ تسعیر ارز و پرونده هایی که دوران مشارکت آنها تمدیده نشده می باشد.

شیخ حسینی با ذکر برخی استانها و توصیه اکید به جبران عملکرد گفت: همان گونه که دستاوردهای همکاران و مجموعه بانک مهم است، شناخت نقاط ضعف و جبران کمبودها نیز بسیار مهم است، در تجهیز منابع شاهد هستیم که برخی استانها جور استانهای دیگر را می کشند، ضرورت دارد همه استانها به اهداف ابلاغی تجهیز منابع دست پیدا کنند. تعدادی از استانها طی مهلت دو ماهه وضعیت اعتبار اسنادی را ساماندهی کنند و برنامه های جذب منابع را محقق کنند، اگر فاصله میان عملکرد و اهداف در این استانها جبران شود مطمئنا سال ۱۴۰۳ بهترین سال عملکردی بانک توسعه تعاون خواهد بود.در این جلسه اعضای هیات عامل، مدیران و روسای ستادی مطالب مهمی را در رابطه با عملکرد بانک ارائه داده اند.بهترین سال عملکردی بانک توسعه تعاون خواهد بود.

در این جلسه اعضای هیات عامل، مدیران و روسای ستادی مطالب مهمی را در رابطه با عملکرد بانک ارائه داده اند. همچنین حدود نیمی از مدیران استانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس برنامه ها و ارقام کمی و هدفگذاری های خود را برای بازه های زمانی پیش رو در شاخص های عملکردی اعلام نمودند.

منبع: بانک توسعه تعاون

789660

سازمان آگهی های پرسون