الکترونیکی شدن پروسه ثبت شرکت/ پای دلالان حذف شد

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: با الکترونیکی شدن مراحل ثبت شرکت پای دلالان از این حوزه حذف شده و در سریع ترین زمان ممکن ثبت شرکت اتفاق می‌افتد.
تصویر الکترونیکی شدن پروسه ثبت شرکت/ پای دلالان حذف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات حوزه ثبت شرکت‌ها در قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز ثبت شرکت در کمتر از یک روز امکان پذیر است که نشان از بازطراحی مناسب در سامانه ثبت است.

وی ادامه داد: در گذشته ثبت شرکت ها به صورت سنتی و با مراجعه حضوری افراد به ادارات کل انجام می شد، که در کنار عدم توانایی پاسخگویی به همه مراجعه کنندگان از طرف همکاران اداری حضور دلالان نیز رشد چشمگیری پیدا کرده بود.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآورشد: با الکترونیکی شدن مراحل ثبت شرکت پای دلالان از این حوزه حذف شده و در سریع ترین زمان ممکن ثبت شرکت اتفاق می افتد.

نصیری تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات از پیامد جعل در پروسه ثبت شرکت‌ها جلوگیری شده و پروسه کاری فعالان اقتصادق واقعی تسریع شده است.

وی افزود: صدور کارت های بازرگانی و اظهارنامه ها نیز که بیشتر به صورت سنتی و با مراجعات حضوری انجام می شد امروز تماما به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: خودکارسازی ارسال آگهی ثبت شرکت‌ها به روزنامه‌های رسمی در یک ماه گذشته اجرایی شد که درگذشته برای انجام این فرآیند دو تا سه روز زمان لازم بود و در حال حاضر بلافاصله بعد از ثبت نهایی شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

789548

سازمان آگهی های پرسون