سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟

مینا رضایی و مدیران پرسپولیس برای نوشتن بخش مهمی از تاریخ باشگاه پرسپولیس اقدام خواهند کرد.
تصویر سرمربی جدید پرسپولیس کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، با انتشار یک خبر غیررسمی در "ورزش سه" از نام سرمربی زنان پرسپولیس رونمایی کردیم، شادی رضایی که البته در شناسنامه نام او میناست. سرمربی ۳۳ ساله‌ای که قرار است به نخستین سرمربی تیم زنان پرسپولیس بعد از انقلاب تبدیل شود. رضایی امروز با حضور در محل باشگاه پرسپولیس قرارداد رسمی خود را امضا خواهد کرد و ماموریت مهم و بزرگ او رسما آغاز خواهد شد.

اما شادی یا همان مینا رضایی کیست؟ متولد بیست و پنجم اردیبهشت سال ۱۳۷۰، فعال در فوتبال و فوتسال زنان و البته مؤسس یک مدرسه فوتبال دخترانه. رضایی دو سال قبل موفق شد به همراه تیم آوا تهران از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند، اما در اواسط لیگ شانزدهم از این تیم جدا شد و سرنوشت آوا چیزی جز بازگشت به لیگ یک نبود.

هدف باشگاه پرسپولیس از تیم‌داری در حوزه زنان چیست؟ چرا این باشگاه تصمیم گرفته در لیگ یک تیم‌داری کند؟ بعد از اعلام رسمی کمیته مجوز حرفه‌ای مبنی بر اینکه باشگاه‌ها ملزم به تیم‌داری در بخش زنان هستند و در غیر این صورت، مجوز حرفه‌ای دریافت نخواهند کرد، باشگاه پرسپولیس مقدمات تشکیل تیم زنان خود را فراهم کرد. درحالی‌که بسیاری از باشگاه‌ها ازجمله استقلال، مس رفسنجان، نساجی و... تصمیم گرفتند تیم زنان خود را در لیگ دسته دوم راه‌اندازی کنند، پرسپولیس در این خصوص تصمیمی متفاوت گرفت و با خرید امتیاز تیم ئاکو کرمانشاه و انتقال آن به پایتخت، تصمیم گرفت تیم زنان خود را از آبان ماه سال جاری در لیگ دسته اول داشته باشد. احتمالا مهم‌ترین دلیل این تصمیم هم رقابت کمتر برای صعود به لیگ برتر است. تصمیمی هوشمندانه از سوی حسین بادامکی که مسئولیت راه‌اندازی تیم زنان پرسپولیس را بر عهده داشت تا در سالی که باشگاه‌های بزرگ در لیگ دسته دوم برای صعود به لیگ دسته اول تلاش خواهند کرد و با رقابت سنگین مدعی‌ها مواجه خواهند بود، پرسپولیس با هزینه معقول‌تر و با رقابتی کم‌هیجان‌تر، برای صعود به لیگ برتر تلاش کند!

ماحصل این تصمیم تاریخی و بزرگ که آن را باید به لیست دستاورد‌های مهم در دوره رضا درویش اضافه کرد، چه خواهد بود؟ تشکیل تیم زنان پرسپولیس بعد از چهل و شش سال، فرار از جریمه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در صورت عدم تشکیل تیم زنان با آن مواجه می‌شدند، معافیت از پرداخت سه درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان و اعضای تیم مردان به سازمان لیگ فوتبال و احتمالا صعود زودهنگام به لیگ برتر زنان.

لیگ یک فوتبال زنان احتمالا از اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه آغاز خواهد شد و پرسپولیس تلاش می‌کند که برای لیگ برتر نوزدهم، خود را به جمع باشگاه‌هایی که هم در لیگ برتر زنان و هم در لیگ برتر مردان فعال هستند اضافه کنند. تیم‌هایی مثل سپاهان، ملوان و گل‌گهر. در نهایت این آغاز مسیر بزرگ پرسپولیس و دختران علاقه‌مند به فوتبال به ویژه پرسپولیسی‌ها تحت هدایت شادی رضایی جوان در فوتبال ایران خواهد بود و باید ببینیم این مسیر منتهی به صعود زودهنگام به لیگ برتر خواهد بود یا خیر. بدون شک وجود نام پرسپولیس در فوتبال زنان، توجهات به این حوزه را چندین برابر خواهد کرد و البته حالا همه در انتظار اقدام رسمی رقیب سنتی قرمز‌ها هستند تا احتمالا به زودی شاهد برگزاری داربی سرخابی‌ها در فوتبال زنان باشیم.

منبع: افکارنیوز

789115

سازمان آگهی های پرسون