مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خبر داد:

اعلام آمادگی این استان برای توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی

یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در راستای کاهش خاموشیها، تامین انرژی پایدار و جلب رضایت مردم تاکنون اصلاح شبکه برق در ۶۲۲ روستای استان قزوین معادل ۷۴ درصد روستاها اجرا شده است.
تصویر اعلام آمادگی این استان برای توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی

به گزارش سایت خبری پرسون،از قزوین ؛ محسن ذبیحی معاون هماهنگی شرکت توانیر و رضا کفیلی مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر، در سفر یک روزه به استان قزوین از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان بویژه تامین برق طرح های اقدام ملی مسکن ، اصلاح و بهینه سازی شبکه، هوشمند سازی و کنترل پذیری و نیروگاه بادی و خورشیدی کهک بازدید کردند.

یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در نشست هم اندیشی مدیران شرکت توزیع برق استان قزوین با معاون هماهنگی توزیع توانیر در گزارشی اظهارداشت: در سال جاری بیش از ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شبکه های برق روستایی هزینه خواهد شد.

وی افزود: سهم ما درطرح نهضت ملی مسکن استان قزوین، تامین برق ۳۲ هزار و ۵۶۲ واحد مسکن ملی است که ۸۱۹ میلیارد تومان برای پروژه های در دست اقدام مسکن ملی پیش بینی شده است

اینانلو تصریح کرد: برای امسال ۸۶۷۲ واحد جهش مسکن نیز اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: در اجرای طرح توسعه فیبر نوری ۵۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و در سال قبل نیز ۸۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: مسیر معلم کلایه و رازمیان ۸ کیلومتر است که فاصله زیاد پست برق منطقه ای موجب شده اجرای فیبر نوری توجیه اقتصادی نداشته باشد.

اینانلو گفت: پروژه هایی برای ارتقای امنیت سایبری شبکه در دست اجراست و برای کاهش تلفات اقداماتی انجام شده است و امسال برای رسیدن به ۶.۲ درصد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هدف گذاری ۶.۸ درصد است.

وی گفت: کاهش مدت زمان خاموشی سال قبل ۲۷ درصد و کاهش دفعات خاموشی نیز ۱۲.۶ درصد نسبت به سال قبل بوده است.

اینانلو تصریح کرد: نصب ۳۰۰ دستگاه کلید مجهز به ابزار کنترل از راه دور، احداث شبکه برای افزایش قدرت مانور به میزان ۲۱.۸ کیلومتر ، نصب و راه اندازی سیستم مانیتورینگ فیدرهای فشار متوسط و افزایش تعداد ۱۰ فیدرهای فشار متوسط عمومی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش خاموشی انجام شده است‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: وضعیت نیروگاه مقیاس کوچک منصوبه ۸۴ مگاوات و فعال ۴۹ مگاوات و غیر فعال ۳۵ مگاوات است.

این مدیر افزود: همچنین نیروگاههای خورشیدی و بادی ۳۲۲ واحد به ظرفیت ۱۷۲ مگاوات است که سه واحد نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۶۴.۴ مگاوات و ۳۱۹ واحدخورشیدی به ظرفیت ۷.۹ مگاوات در استان عملیاتی شده است.

وی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرقت تجهیزات برق را از دیگر فعالیتهای مهم شر‌کت دانست و افزود: در سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرقت تجهیزات برق داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه این میزان در سال جاری به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

اصلاح شبکه برق ۷۴ درصد روستاهای استان قزوین

اینانلو در ادامه از اصلاح شبکه برق اصلاح شبکه برق روستاها خبرداد و گفت: اصلاح شبکه فشار ضعیف ۷۴ درصد روستاهای استان انجام شده و شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اصلاح شبکه تاکنون در ۶۲۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده و امسال ۲۱۹ روستای دیگر در برنامه است تا همه روستاها تحت پوشش قرار گیرند.

این مدیر یادآورشد: تامین برق مناطق کم برخوردار و تامین انرژی پایدار و کاهش خاموشیها از اهداف اصلاح شبکه های فشار ضعیف در روستاها و شهرهاست.

وی گفت: در استان قزوین ۸۴۱ روستای دارای سکنه داریم که اصلاح شبکه در ۷۴ درصد روستاها به پایان رسیده است.

آماده توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی هستیم

یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان گفت: ظرفیت تونل بادی و روزهای آفتابی متعدد در استان قزوین بسیار مستعد و بالاست و می توانیم با حمایت دولت طرح توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر را در استان عملیاتی کنیم.

788655

سازمان آگهی های پرسون