برگزاری پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن های دوستی ایران و چین

پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن های دوستی ایران و چین به میزبانی طرف چینی برگزار شد.
تصویر برگزاری پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن های دوستی ایران و چین

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با سفر هیأتی از انجمن دوستی ایران و چین به پکن به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس این انجمن، پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین به میزبانی طرف چینی برگزار شد.

چهاردهمین نشست مشترک سالانه دو انجمن سال گذشته به میزبان طرف ایرانی در تهران برگزار شد.

در این نشست مشترک، علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین و «یانگ ونمینگ» رئیس انجمن دوستی چین با سایر کشورها، در سخنانی، ضمن اشاره به روابط دوستانه و رو به رشد دو کشور، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوع‌های مرتبط با روابط دوجانبه و برخی مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مطرح کردند.

بروجردی در پایان این نشست مشترک در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از طرف چینی بخاطر میزبانی نشست مشترک و برگزاری نشست بین المللی باشکوهی به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس انجمن دوستی چین با سایر کشورها که با حضور و سخنرانی عالی‌ترین مقامات چین از جمله شیء جین پینگ رئیس جمهوری و وانگ یی وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد، گفت: روند رو به رشد روابط خوب و دوستانه ایران و چین محصول اراده متقابل و مشترک رهبران دو کشور است.

وی افزود: روند همکاری‌ها و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سیر صعودی داشته است و مقامات ارشد دو کشور در دوره دولت‌های مختلف، سفرهای متقابل و مستمری به کشورهای یکدیگر داشته اند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین ابراز امیدواری کرد که دو طرف شاهد تحولات جدید و بیشتری در مسیر پیشرفت و افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه باشند.

در پایان این نشست مشترک، یادداشت تفاهمی میان انجمن‌های دوستی ایران و چین از سوی رؤسای دو انجمن امضا شد.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین در حاشیه مراسم ضیافت شام که شب گذشته به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس انجمن دوستی چین با سایر کشورها برگزار شد، دیدار کوتاهی با وانگ یی وزیر امور خارجه چین داشت.

علاءالدین بروجردی روز گذشته نیز در “کنفرانس بین المللی دوستی” که با حضور حدود ۲۰۰ نفر از مقامات و مسئولان کشورهای مختلف نیز با حضور و سخنرانی شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین و به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس انجمن دوستی چین با سایر کشورها برگزار شد، شرکت کرد.

منبع: مهر

788619

سازمان آگهی های پرسون