چند کلاس به مدارس استان اصفهان اضافه می‌شود؟

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: ۵۳۰ کلاس، چندین پروژه ورزشی و ۸۴ هزار زیربنای مفید و ایمن فضای آموزش به مدارس استان اصفهان اضافه می‌شود.
تصویر چند کلاس به مدارس استان اصفهان اضافه می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ ناصر فتحی، مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان در مراسم گلنک‌زنی مدرسه اصغر کاشانی در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 530 پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده است که مشارکت خیران در آن بسیار پررنگ بوده است.

وی افزود: امیدواریم از منابع اختصاص‌یافته توسط دولت و خیران تعداد ۹۰ پروژه را در مهر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

فتحی ادامه داد: ۵۳۰ کلاس، چندین پروژه ورزشی و ۸۴ هزار زیربنای مفید و ایمن فضای آموزش به مدارس استان اصفهان اضافه می‌شود که هزینه بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برای انجام آن اختصاص‌یافته است و بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز از این کلاس‌ها استفاده خواهند کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان درباره استانداردسازی مدارس عنوان کرد: حدود ۲۳ هزار کلاس غیراستاندارد داشتیم و طی سال‌های گذشته ۱۷ هزار کلاس استانداردسازی شده است، در دولت شهید رئیسی ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس و در سال جاری ۷۵۰ کلاس و 240 چشمه سرویس بهداشتی استاندارسازی شد.

وی تصریح کرد: طرح بزرگ شهید عجمیان در سال دوم خود فعالیت‌های مطلوب و مثبتی داشته، در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس بود و در سال جاری هدف‌گذاری بر ۱۰ هزار کلاس است، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تأمین تجهیزات آن اختصاص‌یافته است.

محمدی فشارکی، فرماندار ‌ویژه شهرستان کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۳۰ درصد از مدارس کشور فرسوده است، اظهار داشت: باید برای ساخت مدارس نوساز یک انقلاب ایجاد شود زیرا اگر کشور به دنبال توسعه پایدار است باید توسعه علمی مانند ساخت مراکز آموزشی را دنبال کرد.

وی با تمجید از پیگیری‌های اهالی در منطقه لتحر کاشان گفت: در این‌ منطقه‌ هر کاری بشود باز هم کم است و امروز با کلنگ‌زنی یک مدرسه نوساز مکان‌ آموزشی در شأن دانش‌آموزان پایه منطقه ایجاد می‌شود.

مدرسه مهندس اصغر کاشانی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۶۷۰ مترمربع و با زیربنای ۶۶۰ مترمربع شامل شش کلاس، سالن چندمنظوره، اداری در مدت ۱۰ ماه در لتحر کاشان ساخته خواهد شد.

منبع: فارس

763907

سازمان آگهی های پرسون